Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Snöblad till ATV

4 inlägg 4574 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Snöblad till ATV

Valmet830.3  
#12577 Hej,

Är det någon som har lite erfarenheter av att köra med snöblad på ATV?

Funderar på att skaffa ett blad för att köra på gårdsplan och lita andra "trånga utrymme" där de är knepigt att komma åt med traktorn.

Tittar man lite så är det nästan bara Warn som säljs, är Warn så överlägsna alla andra i kvalitet att dom är det enda som är värt att satsa på?

Vad ska man ha isf. Warn Standard ellet Cyclone?



   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12589 Har hört olika

Lärarna på skolan tycker inte man ska ha det då dom säger att det blir sånna belastningar på fyrhjulingen

Medans en annan jag känner har kört länge och har själ provat och plogar/plogat med atv +snöblad

Det funkar rätt bra tycker jag iallafall
Samma som allt annat en tumregel pris och märke är kombinerat med vilken kvalite det är

Vi har Warn på winscharna och det funkar bra så jag rekommenderar dom som allmänt märke

hur snöplogarna deras är vet jag inte men det får någon annan svara på =)

Avatar Fallback
Valmet830.3  
#12600
pgo_jim skrev:Har hört olika

Lärarna på skolan tycker inte man ska ha det då dom säger att det blir sånna belastningar på fyrhjulingen

Medans en annan jag känner har kört länge och har själ provat och plogar/plogat med atv +snöblad

Det funkar rätt bra tycker jag iallafall
Samma som allt annat en tumregel pris och märke är kombinerat med vilken kvalite det är

Vi har Warn på winscharna och det funkar bra så jag rekommenderar dom som allmänt märke

hur snöplogarna deras är vet jag inte men det får någon annan svara på =)


Belastningen ser jag inte som något större problem så länge man kör med lite sunt förnuft och för min del handlar det som sagt mest om att slippa skotta där traktorn med frontskär inte kommer åt..

Visst är det så att man får vad man betalar för i de flesta fall, vad jag menade var om Warn är helt ohotade på tronen eller om det finns andra leverantörer som är jämförbara..

   TS
Användarvisningsbild
Robin  
#12613 Har kört en vinter med WARN 152 cm blad med fäste under maskinen, funkar bra, enda nackdelen är att fästerna under kan få stötar när man kör utan blad i skogen eftersom det blir som "öron" under maskinen.

Kör honda 500, men fyrhjulsdrift behöver du knappt snökedjor.

Cycle coutry har också blad för nästan samma pengar men dom är tunga som satan, den niger rejält fram när man hissar dom bladen. Dock är warn bladen ändå rejäla.

Har bilder på det om det är av intresse.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).