Små skogsmaskiner och övriga maskiner

anti kick back

5 inlägg 2993 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

anti kick back

halvproffs  
#160604 Har just nu en atv utan servo och skulle vilja ha en Polaris 550*2 eller 850*2 men dessa finns ej med servostyrning (konstigt!) utan enbart med anti kick back styrningen.

Har problem med armbågarna när jag kör med min utan servo och frågan är; Ni som har dessa maskiner tycker ni att servo är överflödigt när ni kör i skogen eller vid övrig körning?



   TS
Avatar Fallback

Re: anti kick back

fredda75  
#160771 har inte känt något behov av servo på min 550 x2 den är väldigt lättstyrd och hugger inte när man går på stubbar som min gamla 500

Användarvisningsbild

Re: anti kick back

halvproffs  
#160884 Är det inga fler som har synpunkter på anti kick back systemet? Mycket tacksam för uppgifter när man står i valet och kvalet.

   TS
Avatar Fallback

Re: anti kick back

Qkeeper  
#161167 Har ingen av de två men en Grizzly 700 med servo och skulle aldrig överge servon igen. Det ger mycket bättre komfort då du enkelt kan styra med en hand för att vrida på kroppen, den dämpar slag och självklart lättstyrd.

Användarvisningsbild

Re: anti kick back

Seabass  
#161260 Hade 850 med servo och har nu 550 x2 utan och det är hur bra som helst, polaris servo är ju mycket lättare än yamahas, tycker inte att 550in utan servo är tyngre på styret än polarens grizzly med EPS, 850in där emot kunde man ju styra med ett finger med aggregatet fram.
Hursomhelst fungerar 550x2 bäst i skogen av alla atv jag någonsin har provat!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).