Små skogsmaskiner och övriga maskiner

vinkelväxel

5 inlägg 2238 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vinkelväxel

skogshasse  
#154269 hej är det någon som vet om det finns vinkelväxel med en in och två ut med diffensial och kanske även diffspärr att köpa i sverige eller europa



   TS
Avatar Fallback

Re: vinkelväxel

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154479 finns en del. en på jobbet brukar prata sig varm om italienska växlar (prisvärda). de är duktiga på transmissioner och hydraulik ventiler.

Är det någon som vet vad det är för fabrikat och modell på växeln i kranmans 1900 och 1800 vagnar??

Avatar Fallback

Re: vinkelväxel

skogshasse  
#154485
pcrNiklas skrev:finns en del. en på jobbet brukar prata sig varm om italienska växlar (prisvärda). de är duktiga på transmissioner och hydraulik ventiler.

Är det någon som vet vad det är för fabrikat och modell på växeln i kranmans 1900 och 1800 vagnar??

vet dina kamrater var dom säljs

   TS
Avatar Fallback

Re: vinkelväxel

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154492 kan höra med han imorgon, men skulle tro att google är din vän.

vad ska du ha den till??

Avatar Fallback

Re: vinkelväxel

foton  
#154493 Jag har en fördelningslåda som är bygd till en liten skogstraktor som hette Röde Olle. Den var monterad efter växellådan och fördelade kraften framåt och bakåt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).