Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken skåpbil?

44 inlägg 37832 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken skåpbil?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149457 Ja vet inte... Men ja är en av dom som INTE vill åka pickup i arbetet, ja tycker ärligt dom är värdelösa på annat än ta sej fram, för flaket sitter det allra oftast en kåpa på å å med ett flak som gör att man inte får me sej det vettigaste iaf sen drar dom soppa åxå... va är då vitsen me pickup?
Nä, ja tillhör dom som åker skåp... Å nu åker ja renault kangoo dci -04 som jag är jävligt nöjd med... MEN... Den har sin nackdel, å det är att min kropp passar inte stolen eller va fan man ska säga, ja sitter kasst mao vilket gör att ja blir lite mör i kroppen bara av att åka till å från maskin... Å nu är det ändå dax att byta lite bil, å ja ska byta upp mej i storlek, dels för att få med mer grejjer, men även att den är 3 sitsig så man får me kärringen å dottra....
Beslutsångesten är dock stor...

Kraven ja har är egentligen att ja ska få in fullstora skivor 1,2x2.4 där bak, för då får ja in fyrhjulingen åxå, sen SKA det va dieselvärmare på... å att det finns en förarstol som går att justera så man sitter som folk, men även så att man kan ha 2passagerare med sej...
Å inte över 100´


Va åker ni som väljer skåp? för å nackdelar? osv



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken skåpbil?

halvproffs  
#149464 Vi måste veta din kroppslängd!?

Användarvisningsbild

Re: Vilken skåpbil?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149478 Volkswagen Transporter T5. Finns från 2003 om jag inte minns fel. Tyvärr tror jag du behöver långa modellen för att få i skivorna, den korta är smidigare. 2,5TDI eller 1,9 tdi, bägge bra och snåla, 2,5 är riktigt pigg. Finns även 4x4, men då räcker nog inte hundringen till. Riktigt bra bilar!!

Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149485
halvproffs skrev:Vi måste veta din kroppslängd!?

185 lång;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149489 transporter T5an är ja sugen på, det tillhör väl en av favoriterna rent allmänt, men det finns ju många andra...modeller som tex vito, trafic,viano, jumper, boxer mfl...

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

sveje  
#149490 Vw Transporter
Citroen Jumpy
Peugeot Expert
Jag har en Expert -07 i jobbet (som elektriker). Den har funkat bra det året jag har haft den, inga problem att få plats. Det är tre säten fram i den också. Det är bara en egenhet som irriterar och den heter "Economy mode" som gör att innerbelysningen och radion stängs av efter en väldigt kort tid efter att motorn stängts av. Kan ju vara trevligt att lyssna på radion när man sitter i bilen och fikar eller slippa ficklampan i munnen när man letar grejer i skåpet...

Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

sveje  
#149492 En jobbarkkompis kom över en vito -06 billigt. Totalt upprostad.

Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149494
sveje skrev:Vw Transporter
Citroen Jumpy
Peugeot Expert
Jag har en Expert -07 i jobbet (som elektriker). Den har funkat bra det året jag har haft den, inga problem att få plats. Det är tre säten fram i den också. Det är bara en egenhet som irriterar och den heter "Economy mode" som gör att innerbelysningen och radion stängs av efter en väldigt kort tid efter att motorn stängts av. Kan ju vara trevligt att lyssna på radion när man sitter i bilen och fikar eller slippa ficklampan i munnen när man letar grejer i skåpet...



Experten är väl lite mindre har ja för mej??? hur bra sitter man i den om man är 3 fullvuxna å en unge då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

sveje  
#149501 Mellan jumpy och expert är det nog mest loggan som skiljer. Lyckades inte hitta några siffror på expert just nu men jumpy finns med lastutrymme upp 2,58m långt. Bredden är 1,25 för alla. Dock blev jag lite "lurad" av lastlängden, det är bara nere vid golvet det är riktigt långt. Mellanväggen följer ryggen på sätena så det blir ett par dm kortare en bit upp.
4 pers är en för mycket och är de som åker breda om baken blir det lite trångt.

Användarvisningsbild

Re: Vilken skåpbil?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149508 http://www.blocket.se/jonkoping/Chevrol ... ca=1_8&w=3

Bild

Bild

Bild

Bild

Pris: 129 900:- Modellår: 2005, info Växellåda: Automat
Miltal: 8 500 - 8 999 Tillverkningsår: 2006 Bränsle: Bensin
Chevrolet Express Van 2500
Mätarställning: 8700 mil
Färg: Vit
Karosseri: Minibuss
Info: Automatisk växellåda, Tung LB ! Regad ! Chevrolet Express Van 2500. V8 4.8L, Automat, Cargo Van, ABS bromsar, Airbag förare & passagerare, LM-fälgar, Servostyrning, Stereo. mkt.fint skick ! OBS! Priset + moms

Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

sveje  
#149509 Enda nackdelen med V8 är väl att den vill ha mycke soppa.

Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

skogshasse  
#149511
sveje skrev:Enda nackdelen med V8 är väl att den vill ha mycke soppa.

har åkt corvette med v8 som drog under litern

Användarvisningsbild

Re: Vilken skåpbil?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149512
sveje skrev:Enda nackdelen med V8 är väl att den vill ha mycke soppa.

En bra häst ska ha bra mat.
Vad förbrukar en likvärdig japs då? Obs, likvärdig.

Avatar Fallback

Re: Vilken skåpbil?

Engelthon  
#149526 Klart man ska åka V8 **== Har en chev 350 i gaffeltrucken bara för att =p~

Användarvisningsbild

Re: Vilken skåpbil?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149542
Slurfi skrev:
sveje skrev:Enda nackdelen med V8 är väl att den vill ha mycke soppa.

En bra häst ska ha bra mat.
Vad förbrukar en likvärdig japs då? Obs, likvärdig.



Finns nog ingen likvärdig Japs, dom ligger ljusår före. :grin:
Har sjäv kört Chev pickis med V8, både bensin och diesel, var varken billigt eller bra. Kör numera ett bränslesnålt skåp.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).