Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tuab skördaraggregat

8 inlägg 5599 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tuab skördaraggregat

tufab  
#148631 Söker någon som använder Tufabs skördaraggregat helst 303. Har själv ett sådant men har inte fått tag i kompletta manualer. Behöver framför allt ha reda på hur man ställer in längdmätningen. Utöver det så börjar min 303a gå riktigt bra. Kör den på en kraftigt ombygd Fiat 980. Funderar på att köra även klentimmer så det vore bra med längdmätning. Har hört att det skulle finnas någon i Dalarna som kör en 303a .
Hälsningar
Erik



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tuab skördaraggregat

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148732 En bild på maskinen kanske vore trevligt. :?:

Avatar Fallback

Re: Tuab skördaraggregat

ulfgustav  
#148741 Kontakta Sven-Erik Persson eller Olle Magnusson i Färila de tillverkade detta aggregat

Avatar Fallback

Re: Tuab skördaraggregat

tufab  
#150797 Har pratat med Sven-Erik men han hade inget kvar tyvärr. Så det är däfrör som jag söker någon som kan ha ett agregat med papper.
Erik

   TS
Avatar Fallback

Re: Tuab skördaraggregat

moren  
#209299 Tufab GS 303.
Jag har ett Tufab GS 303 som jag också saknar dokumentation till.
Har endast kört ved och det fungerar fast lite tungkört blir det, när jag kör manuellt.
Sökte redan ca.2009 här på Skogsforum efter dokumentation tyvärr utan resultat.
Söker nu även efter matarhjul.
mvh moren

Avatar Fallback

Re: Tuab skördaraggregat

mrvimek  
#209302 hej mim pappa var Demoförare åt tufab när dom börja ock en granne me fast han körde me en huddig .Fast vi körde först me en MB trac o sedan en Ford versitaile så roligt höra att de finns folk som kör fortfaraden :)

Avatar Fallback

Re: Tuab skördaraggregat

tufab  
#209339
moren skrev:Tufab GS 303.
Jag har ett Tufab GS 303 som jag också saknar dokumentation till.
Har endast kört ved och det fungerar fast lite tungkört blir det, när jag kör manuellt.
Sökte redan ca.2009 här på Skogsforum efter dokumentation tyvärr utan resultat.
Söker nu även efter matarhjul.
mvh moren



Hejsan Moren
Har gett upp orginaldatorn som funkar när den vill, nollar bara ibland, nollar ofta vid matning fram. Håller på att bygga en ny på Jörgensen grejor. Kan kolla om det finns några hjul att få tag på.
Erik

   TS
Avatar Fallback

Re: Tuab skördaraggregat

moren  
#209532 Hej Erik
Intressant att följa om du får till det med datorn.
Vore kanon om det finns hjul någonstans.
mvh Moren

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).