Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bästa Fyrhjulingen?

33 inlägg 53354 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bäst fyrhjuling

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143312
Vedsugen skrev: Omöjligt att köta bandsats i kuperad teräng .



Vadan detta? Hur menar du nu? Jag lever med min hela vintrarna i just väldigt kuperad terräng!

Avatar Fallback

Re: Bäst fyrhjuling

Vedsugen  
#143317 Jo jag menar att i lös snö djup snö går det inte att skråa - bara rakt upp och ner och upp hänger det sig mycket fort då inte det finns någon fartresurs att tillgå / flyt på snön . Vid ett bra underlag så går det otroligt bra att åka bandis men är det grynsnö ner till botten är det paktisk taget omöjligt att komma av gården tycker jag . En annan sak är stöpis , där fryser du fast med hjulingen på sjön .
I övrigt är det trevligt att åka med bandis då man puttrar fram och ser på skogen i lugnt tempo .
Upplever skotern som mer lämplig i snörika områden och hitils har lappungarna bara bandisana på myrarna sommartid och till en del impa på turisterkörnig .
Får se nu i vinter då vi ska upp på ammarfjället från min stuga i tärnaby och det är en resa på 8 mil i fjällmiljö och en god vän ska ha sin can am med band att åka på .
Tur jag har 2up dyna på min tundra !! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Bäst fyrhjuling

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143320 Ja såna "äventyr" har jag inte varit ute på. Åker bara i lössnö i egna skogen, och där kommer jag alltid fram. Annars så blir det skoterleder. Fast en skoter blir det ju aldrig!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).