Små skogsmaskiner och övriga maskiner

maskin till G1

2 inlägg 2473 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

maskin till G1

svenne  
#10127 Jag tänkte att jag ska gallra ett granbestånd första gallring, tänkte att jag skulle göra det helt stickvägslöst.
Har tittat på olika maskiner såsom vimek,alstor och liknande men de är så dyra för att använda på 1,5 hektar så jag undrar om någon vet vad (om) man kan hyra någon liknande maskin :?: .



   TS
Användarvisningsbild

Re: maskin till G1

Skogshuggarn  
#10137
svenne skrev:Jag tänkte att jag ska gallra ett granbestånd första gallring, tänkte att jag skulle göra det helt stickvägslöst.
Har tittat på olika maskiner såsom vimek,alstor och liknande men de är så dyra för att använda på 1,5 hektar så jag undrar om någon vet vad (om) man kan hyra någon liknande maskin :?: .



Intressant fråga!, men rent spontant så tror jag att det är både bättre och billigare att leja in maskin + förare mot fast pris per utdriven m3.
Kruxet kan ju vara att få tag på någon som har dylik maskin och är villig att köra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).