Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Elkoppling på Kranman T1900 atv vagn

5 inlägg 3897 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Elkoppling på Kranman T1900 atv vagn

mozart2011  
#123684 Hejsan!

Fått hem en nyinköpt Kranman T1900 skogsvagn. Är lite osäker på elkopplingen av motorn? Bromsljuset bryter med + verkar det som på Min Artic Cat 550 LTD, men vad menar dom med brytare dubbelpump på kopplinsschema? Grå kabel ska kopplas till + på den, och svart till jord. Vad menar dom med brytare dubbelpump, visst sitter den på motorn? Ser en ensam kabelsko som sticker ut från en + pol b.la.
Nån som har ett råd att ge mig, ska ringa o fråga imorgon hur som helst men tänkte om nån har ett råd o ge mig nu bara.

Tack på förhand! :?:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Elkoppling på Kranman T1900 atv vagn

Seabass  
#123747 kan tyvärr inte hjälpa dej men grattis till köpet!

Avatar Fallback

Re: Elkoppling på Kranman T1900 atv vagn

mozart2011  
#123751 Fixat idag, kranman är duktig på att ge support över telefon!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Elkoppling på Kranman T1900 atv vagn

matte57128  
#123756
mozart2011 skrev:...kranman är duktig på att ge support över telefon!

Instämmer, den där Åke gav ett genuint seriöst intryck när jag för några år sedan ringde runt och körde utfrågning med ett par olika leverantörer av mindre vagnar. Detta ledde till att det sedermera hamnade en T1800 hemma på gården. Den har jag i och för sig bara haft trassel med en gång, men det fixade han galant, nya delar per post kostnadsfritt dagen därpå :-bd

Avatar Fallback

Re: Elkoppling på Kranman T1900 atv vagn

mozart2011  
#123767 Det är egentligen inte svårt att koppla strömmen på den här vagnen nu då jag fattar vad kabeln till dubbelpumpen var för nånting. Men det är lite tankearbete bakom för att få allt på plats så det blir någorlunda snyggt och praktiskt att koppla allt till o från. Lyset i verkstan lyser länge nu på kvällarna! :grin:
Och jag håller med än en gång om att Niklas och Åke verkar bra att ha göra med! :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).