Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Dodge Nitro 2,8CRD

9 inlägg 8315 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dodge Nitro 2,8CRD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122758 är lite halvsugen på o skaffa mig en till arbetsbil o köra med, tänkte höra om någon har erfarenheter av Dodge Nitron?
det ser ut o vara skapligt lastutrymme i den o så har den 4wd o hög markfrigång :)



Chevan ska jag givetvis ha kvar o använda när jag behöver flaket o lasta o dra tungt, är lite smådyrt o långpendla 7-8 mil enkel dagligen... men det är ju som dom säger att man får ju mycket för pengarna :mrgreen:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122762 lastutrymme o interiören verkar trevlig =)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122835 Lite liten samt klen motor verkar det som, men helt klart värt att provköra iaf. Nån som äger en sån här?

Användarvisningsbild

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122877 jo ¨dom är ju det, dom sägs dra 0,8 på långkörning må ju vara rätt bra på en 4x4 bil, fyrhjulsdriften går ju oxå o koppla ur så man har bakhjulsdrit det är ett stort plus

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122881 Nitro och Jeep Cherokee 2,8 CRD ska visst va samma bil i princip
http://www.blocket.se/vasternorrland/Je ... m?ca=3&w=3

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

johan eriksson  
#123398 Skynda att köpa. Chrysler kommer framöver att heta FIAT i Europa och Dodge kommer att bli Lancia.

Avatar Fallback

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

axwell  
#123400 Och Daewoo kallar sig Chevrolet!

Användarvisningsbild

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126514
johan eriksson skrev:Skynda att köpa. Chrysler kommer framöver att heta FIAT i Europa och Dodge kommer att bli Lancia.


haha en nitro är kanske en lancia abath på anabola :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Dodge Nitro 2,8CRD

ryared  
#136802 Har en dodge nitro och det där med klen motor vet jag inte om jag häller med om. Har iofs trimmat den lite så den ger 200 hk och 540 nm. Har ett 3,5 tons släp till och jag lastade 4 ton grus på det och det var inga problem. Ganska ofta kör jag också 6 säckar 1,5 kubik ved och det väger ju också en del.
Har kört 4000 mil och är helnöjd. Det enda som är lite dumt är att, väljer man 4wd så diffar den direkt och det är ju lite dumt. Det skulle finnas vanlig fyrhjulsdrift och 4wd lock.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).