Logistik, Transport

Transport av traktor

10 inlägg 23488 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Transport av traktor

Runristaren  
#110417 Vad kostar generellt att transportera en 4,2 tons traktor, någonstans emellan 30-50 mil och vem är bäst att ta kontakt med, för dylikt arbete?

Kanske någon på forumet som till Tomtens säck, en extra slant vill tjäna :wink:



   TS
Avatar Fallback

Re: Transport av traktor

skog+ terri  
#110525 de bero på var de är någon stans du har maskin så hör me transport firmen

Avatar Fallback

Re: Transport av traktor

Runristaren  
#110528
skog+ terri skrev:de bero på var de är någon stans du har maskin så hör me transport firmen


Ok, så priset har mer med orten att göra, än avståndet :?:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Transport av traktor

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110533 När jag tog hem min traktor (ca 20 mil ToR) så köpte jag det av Assistancekåren. Fick ett specialpris. Kan kanske vara något, säkert inte det billigaste men snabbt och effektivt gick det med en bärgare.

Avatar Fallback

Re: Transport av traktor

Runristaren  
#110537
Uvskogen skrev:När jag tog hem min traktor (ca 20 mil ToR) så köpte jag det av Assistancekåren. Fick ett specialpris.


Ok, ska lägga det på minnet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Transport av traktor

mannen  
#110539 Kolla runt hos olika åkare som har långkörningar rumt omkring i landet. Har du tur så är det nån som har en tom returkörning som passerar traktorn, då brukar det kunna bli bra priser.

Avatar Fallback

Re: Transport av traktor

Runristaren  
#110540
mannen skrev:Kolla runt hos olika åkare som har långkörningar rumt omkring i landet. Har du tur så är det nån som har en tom returkörning som passerar traktorn, då brukar det kunna bli bra priser.


Ok, mera i minnet :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Transport av traktor

Henrik Petersen  
#112116 om du vill ha ett mer användbart svar får du nok tala om var traktorn står och vart den ska. Priset har hekt klart med båda avstånd och ort att göra

Henrik

Avatar Fallback

Re: Transport av traktor

tannas  
#112450 Jag fick hem en traktor med Bilspedition(Schenker). 30 mil för några tusenlappar (minns ej exakt det var 4-5 år sedan). Traktorn fick åka mer då den följde ordinarie rutt och lastades om på minst en terminal men så länge den är körbar fixar dom det. Det krävs dock kaj vid avlastning så jag fick köra den sista två milen hem.

Användarvisningsbild

Re: Transport av traktor

halvproffs  
#112472
Runristaren skrev:
skog+ terri skrev:de bero på var de är någon stans du har maskin så hör me transport firmen


Ok, så priset har mer med orten att göra, än avståndet :?:


Skog+terri har aldrig skrivit att det har mer med orten att göra än avståndet!
Det billigaste är att man bor nära en riksväg eller annan större väg och att man riktiga avlastningsmöjligheter. Ett annat plus är ju som det skrivits att man kan få det med en bakfora.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).