Logistik, Transport

Projekt FH 12

28 inlägg 15838 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

finskpinne  
#102794 Va har du för axelavstånd på volvon? Tyckt an såg så kort å smidig ut! Sisun som jag har så har 5.40 axelavstånd å ja tycker att cobran int kommer tillräckligt långt fram. Jag ha int provat kör på vågen för att kontroller så jag har rätt fördela vikten me cobran men me en Ergo prova ja för några år sedan. Förståss så fördelas ju vikten helt annorlunda me en Valmet än me en Ponsse då det e två helt olika maskiner...

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#102809 5,20 axelavstånd, ja han e smiidi :) vi vila int ha na lang åbäke. heila lastytans längd e 9 meter. ja ha flytta 840 och new holland 135 grävmaskin ikväld o he tyckt ja gick bra, ja e nöjd hittils :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Fredrik Reuter  
#102823 "Där står det inte still i alla fall".
Det uttrycket har fått en helt ny innebörd.

Imponerande och gratulerar till ett fint bygge!

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102976 Trevligt!
Nån här som har nåt liknande med Laxålås eller annat snabblås?

Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106137
Slurfi skrev:Trevligt!
Nån här som har nåt liknande med Laxålås eller annat snabblås?


finns ett helt gäng med åkare , som har "laxå " på bilen och lägger på vändskiva och drar trailer .. LIA FRAKT härjar väl i dina trakter :-))

helt omöjliga att konkurrera med ;-) dock finns grejer som lastar 25 ton lagligt redo (dock avställd ) regnr : BEC 609 .. , ställs bara på för egna flyttar ... men en fin vagn 85cm bord höjd :-)

Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

Blivande snickare  
#132753 8) måstes ta på solglasögona ,ettså glansigt bygge :-bd
vackert ! avgudar volvologgan ^:)^ OTROLIG

P.S blir den inte ganska låg i röva med en stor maskin på lastad?

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Fredrik Reuter  
#322525 Nu vet jag att inte Knegarn är så aktiv på skogsforum för stunden.
Men det skulle vara roligt med en follow-up. Så om du är inne och läser detta Knegarn så får du gärna återkomma med hur detta imponerande bygge har gått nu några år senare.

Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

Ådii  
#322716 Jag såg iaf på när det lastades för ca 2 veckor sedan och då verka det iaf funka utan problem :)

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Fredrik Reuter  
#322717 Jasså, bor ni grannar?

Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

Ådii  
#322720 Nej men den andre i LK-Forest så var och körde ut stubbar vid ett skifte nära där jag bor så då var jag dit med systersonen som tycker om maskiner och tittade :D.

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Fredrik Reuter  
#322721 Spännande, världen är liten ibland, tack för "rapporten".
Vi får se om Knegarn ansluter också, det vore kul!

Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

nisse8  
#322786 Hämtade virke till verkstadsbygget med volvon idag, den är i utmärkt skick ännu! Hoppas jag lyckas lika bra verkstan som knegarn me volvon, appropå knegarn så har han fullt upp me rävseminering i skrivande stund :wink: Vilken kategori ska jag berätta om verkstadsbygget förressten?

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Fredrik Reuter  
#322789 Häftigt!
Jag hade missat att du körde denna Nisse! Rävinseminering var nog inte det första jag skulle gissat om något bad mig gissa vad Knegarn höll på med nu... :lol:

Du får gärna dra igång en tråd i "Verkstan": viewforum.php?f=38 :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).