Logistik, Transport

Projekt FH 12

28 inlägg 15849 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Projekt FH 12

Knegarn  
#101244 Jyst nu håller jag på och bygger en flyttbil av fh 12:a 2001:a. tänkte jag skulle försöka få upp lite bilder på utvecklingen och byggandet :) kom gärna med kritik och ideér om ni har några!

Vi börjar med dag 1 och 2.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Torparn79  
#101253 i den takten så är ni färdiglackade och gör första maskinflytten framåt torsdagkväll.. :))
kul initiativ "knegarn", det är ju lite som "totte´s" blogg, fast i XXXXXXL-format.. 8)

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

masterchief  
#101288 Om du förlänger den lite så du får på både F9 och en 5005 så har jag en skaplig transport i nästa vecka...
Glöm inte att montera drag då koja ska med 8)

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#101370 dag 3, har svetsat fast lite plåtar och diverse samt börjat med bakpartiet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#101469 jahapp, har svetsat 9 timmar idag, kommer saktas längre bakåt hela tiden! :) lampbalken klar och halva bakdelen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Fredrik Reuter  
#101482 Imponerande Daniel!

Det ska bli spännande att följa detta bygge, tror det kommer bli riktigt bra!

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#101483 mm, ska försöka komma ihåg att uppdatera :)

Rätt bra att ha en granne som har laserskärare när man bygger sånthär!

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

dexter  
#101485 ser bra ut! =P måste erkänna att ja är lite av en motståndare till "hemmamek" som liknande men detta ser bra ut, riktigt bra! =D

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#101567 happ, blev inga bilder idag då jag glömt kameran vid hallen.
har gjort klart den sista rampen idag sånär som på fästen för tuberna, nu har vi oxå beställt diverse breddningsljus och positionsljus med ledar, dom borde hålla skakningarna bättre.

Imorron ska jag svetsa klart hela bakre partiet samt försöka skära till plåtarna över hjulhusen. på lördakväll hoppas ja va klar med allt svetsande och få göra den klar för målning i början på nästa vecka. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

bema  
#101618 Här går det undan! Djupt imponerad av ditt (ert) arbete! Både att ha mod att ge sig på ett sånt här bygge samt ha kunskap och utrustning. Snyggt med laserskärningen? av företagsnamn och Volvologgan. Nu vill vi ha fler bilder!

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#101639 nu har jag lite bilder! har idag fredag slutat svetsa redan vid 12 ja e för trött o slut :)
Jag har pysslat på i röven idag och igår så nu är den snart klar, några fogar och förstärkningsplåtar kvar samt lit täckplåtar över tuber.. imorron ger vi oss på hjulhusen.
5 o en halv dag jobbat hittils

jag är såpass dum att jag inte förstår att va rädd att ta mig för sånahär projekt :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#102396 jahapp, lite dåligt med uppdateringar denna vecka. Hade nämligen glömt kameran hos svärmor i söndas!
nu är de iaf grundmålad, det fixa vi igårkväll och idag ska det på scanias ramfärg över hela påbygget :)
Lampmontering samt besigtning väntar nästa vecka.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#102485 lackad i scanias ramfärg

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt FH 12

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102649 mycket imponerande bygge, hoppas de funkar lika bra som de ser ut..
Kör ni med de där nisula kranstödet förresten å binder ni upp agg. då eller får de dingla fritt?

Användarvisningsbild

Re: Projekt FH 12

Knegarn  
#102788 Besiktad och klar, första maskinflytten gjord :) 29 ton totalvikt, får lasta 19 ton.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).