Logistik, Transport

Timber navi vs P styr

7 inlägg 5303 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timber navi vs P styr

1170e  
#81662 Kör med navi nu och är hel nöjd med det men sveaskog påstår att deras traktdirektiv endast är kompatibla med pstyr, så jag funderar på att byta till det, är det någon som har någon erfarenhet om pstyr så skriv gärna vad som är positivt eller negativt och gämför gärna med navi//



   TS
Användarvisningsbild

Re: Timber navi vs P styr

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81664 Tyvärr har ja inte testat TimberNavi el annat naviprog. men Pstyr funkar rätt bra nu, de tidigare versionerna var lite sådär..

Dock har jag bara testat nån gång att köra över filerna från skördarn till skotaren, men det ska funka.

Sen har ju Svea haft en del strul med övergången till nya systemet GISS, en del info som funnits på traktdirektiven har missats i PSTYRfilen, borde bli bättre..

Avatar Fallback

Re: Timber navi vs P styr

1170e  
#81752 Ja man tycker ju svea borde ha nnågon data nisse som kunde fixa till det, och så det fungerar i navi oxå borde ju inte va så svårt

   TS
Avatar Fallback

Re: Timber navi vs P styr

Valmet921  
#81913 När vi köpte skotaren beggad så satt pstyr i den. Pstyr funkar bra om man får tillgång till ortofoton över det distrikt,län eller varför inte hela sverige så skickar sen svea enbart shapefilen. Att exportera från Navi som vi har i skördaren till pstyr fick jag aldrig att funka utan fick enbart fram körstråk då, inga kartor. Nu använder vi fcgis i skotaren och navi i skördaren och det funkar utmärkt.

Avatar Fallback

Re: Timber navi vs P styr

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81918 va jag har fattat så är de bara 1 minuts jobb för den händige att byta från p-styr till .jpg .jgw som navin gillar.
Så navi är nog inga problem, bara lite extra pyssel för drivningsledarn.

Avatar Fallback

Re: Timber navi vs P styr

1170e  
#82027 jag misstänkte nästan det men man vill ju inte härja in hos produktions ledaren som påstår att det inte går och kräva att man får låna datorn:) har bett han skicka filerna till mig men då har jag fått nån fil som heter .doc å det är väll inte den jag vill åt vill bara ha lagren med hänsyn å gränser ortofoton har jag redan nån som vet vad jag kan säga till honom för att förklara vilka filer jag vill åt?

   TS
Avatar Fallback

Re: Timber navi vs P styr

Valmet921  
#82845 det är väl den så kallade shape (*.shp) filen du vill åt som lägger in gränserna på orto fotona

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).