Logistik, Transport

Nissan King Cab 2002-2006

79 inlägg 142047 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

Bengt.Svensson  
#91160
"spindeln" skrev:kort sagt så kan man ännu en gång krossa "myten" om att en liten 2 liters söndertrimmad diesel ska förbruka mindre tillförd mängd bränsle än en V-8 på t.e.x 7,3 l ..

Om man ska vara noggrann så är nog 2,5L standard på de flesta pickuper, jag har strax över 100hk/260Nm i min Toyota och det kan knappast kallas för söndertrimmad. Om du kör på 1,2 och jag på 0,77 så skiljer det iallafall 13 kubikmeter diesel om man kör bilen i 30000 mil, med ett dieselpris på 10kr plus moms så innebär bara skillnaden i bränsle 130000 kronor eller drygt ett motorbyte... :wink:

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91201
Bengt.Svensson skrev:
"spindeln" skrev:kort sagt så kan man ännu en gång krossa "myten" om att en liten 2 liters söndertrimmad diesel ska förbruka mindre tillförd mängd bränsle än en V-8 på t.e.x 7,3 l ..

Om man ska vara noggrann så är nog 2,5L standard på de flesta pickuper, jag har strax över 100hk/260Nm i min Toyota och det kan knappast kallas för söndertrimmad. Om du kör på 1,2 och jag på 0,77 så skiljer det iallafall 13 kubikmeter diesel om man kör bilen i 30000 mil, med ett dieselpris på 10kr plus moms så innebär bara skillnaden i bränsle 130000 kronor eller drygt ett motorbyte... :wink:


detta måste vara ett skämt !! =)) =)) .. alltså finns det folk som är villiga att betala 130 000 sek att byta motor i en "japspickis " när dom kört 30 000 mil ?? ... och resten av bilen då? ..."fin bil " ? finns det överhuvudtaget nåt kvar att sätta en motor i på det man sparat i bränsle

dags att dela ut en "kulram" ... / hur man än vänder och vrider så brukar arslet vara bak B-)

och välkommen ! till verkligheten ! ..det kostar , även för de som åker toyota .... med ynkliga motorer =))

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

Bengt.Svensson  
#91241
"spindeln" skrev:detta måste vara ett skämt !! =)) =)) .. alltså finns det folk som är villiga att betala 130 000 sek att byta motor i en "japspickis " när dom kört 30 000 mil ?? ... och resten av bilen då? ..."fin bil " ? finns det överhuvudtaget nåt kvar att sätta en motor i på det man sparat i bränsle

dags att dela ut en "kulram" ... / hur man än vänder och vrider så brukar arslet vara bak B-)

och välkommen ! till verkligheten ! ..det kostar , även för de som åker toyota .... med ynkliga motorer =))

Visst, motorbyte vid 30000 var ett skämt - jag hoppades det framgick :wink:. Hade alla japaner rasat vid 10000 mil hade det nog inte sålts några alls.

Är du nöjd med din Amerikapickis så är väl allt gott och väl - jag räknade bara på merkostnaden i bränsle vid en körsträcka som de flesta presterar. Ingen mening att dela ut kulram till mig för jag har ändå aldrig begripit hur de funkar. :lol:

Själv är jag inne på andra japanpickisen, jag köpte en ny för jag var nöjd med den gamla Mazdan från 1988. Jag lastar inte mer än runt 700 kg (= en pall) och ibland drar jag en vanlig Gisebokärra efter. Hade jag fått välja fritt så hade jag köpt en Japan med ännu något mindre motor, jag är inte i behov av fler hästar snarare tvärtom.

Ursäkta utflykten i tråden, back2topic.

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91386 "Bengt.Svensson" har rätt ! , (och jag har inget emot japspickisar) , men jag kommer icke att åka annat än i rejäla järn , som sagt måste det finnas nåt att ta av , och det är roligt att köra , det är en livsstil B-) .. vi får se hur det går i valet ??

för även "japspickisar" blir straffskattade om "maria W-strand " får bestämma =)) snart dags att cykla /åka skidor till skogen igen och hugga med motorsåg =)) =))

som sagt en 7,3l eller 6,5l v8 .. som är maximalt "inställda / vårdade" och förbrukar minimalt vid normal brukskörning är fan nåt man egentligen skulle ha medalj för ! , det finns mycket gammalt ovårdat skit på våra vägar , som skulle bort !

ibland måste man få ha kul utan att betala alkoholskatt ;) och då kör man lite V8:a , inte min bil på bif, länk men dock samma 7,3 l "powerstroke" bara turbovisslet ger mig "ståpäls" ...


Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95758 Finns ett fint exempel här , 15 000 mil , motor renoverad för 50 000 sek (fanns det överhuvdtaget en motor i bilen ? när bilen var ny?

http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ ... w=3&last=1

så det kan bli! **== ;)

Användarvisningsbild

Re: Nissan King Cab 2002-2006

Kse  
#109082 Såg att "finskpinne" råkat ut för haveri, tråkigt tråkigt.
Tänkte bara höja ett varningens finger för er som ska renovera era motorer

Fick själv haveri igen, 7000 mil sen jag helrenoverade motorn pga lagerhaveri med hål i blocket osv.
Fick ett jäkla oljud i motorn och beslutade mig för att ta bärgare hem, antog att var samma fel som förra gången och att jag kanske slarvat vid hopmonteringen. Visade sig dock att vevaxeln gått av, har drabbat två entreprenörer till här i stan som jag vet om. En av dom sålde bilen och nu vet jag att dom monterat en gammal 103 hk motor i den, alla fästen är samma bara lite eldragning som behövs.
En signal till Ljusdals motorrenovering som slipat min vev gav infon att dom inte längre slipar dessa vevar då de visat sig att de inte håller.
Har dom gjort veven av ryskt bly eller?
Man slutar aldrig förvånas över Nissans kvalitet

Så ni som renoverar era motorer, slipa inte veven utan köp en ny

Användarvisningsbild

Re: Nissan King Cab 2002-2006

masterchief  
#109084 Som sagt så hamnar det ingen mer Nissan i min ägo, vare sig pickup eller privatbil pga sättet de hanterat det här bekymret på...
Sedan kvittar det vilken reakampanj hostar upp.
Har varit sjukt bra rabattar senaste året på navara i mina trakter och ett antal entrepenörer har hoppat på trots tidigare motoras på sina bilar :shock: :?: :?:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nissan King Cab 2002-2006

finskpinne  
#109139 Vad jag har förstått så har inte nissan haft några problem med nån annan dieselmotor än den som sitter i King Caben! Har ni hört annat?? Japsarna brukar ju köra med enkel och beprövade komponenter men tydligen inte i detta fall. Till skillnad från tyskarna som har en massa fina och dyra finesser som kostar sa¤#n att reparera. Privat kör jag VW och den har jag inte haft något problem med.
Begärde lite offerter på en ny pickis eftersom nissan verkligen har gjort bort sig omkring detta motorfel och jag konstaterade att nissan är flera tusen euro billigare än andra!! Men dom får nog stoppa den där solen aldrig skiner...
Fan man skulle ha lust att se till att nissan ger mej en ny motor eller att dom gråter och ger mej en ny motor!! 😡
I en rättvis värld så skulle det finnas tre lösningar till detta problem med nissan:

1. Våld
2. Våld
3. Våld
~x( 8-}

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

Tikkahunter  
#116552 NISSAN KING CAB ÄGARE!!!
JAG VILL BARA SÄGA ATT ALLA SOM HAR NISSAN KING CAB 2002-2006 SE TILL ATT KOMMA TILL CONTRADE MOTORTEKNIK I SÖDERHAMN DE KAN HJÄLPA TILL. OCH DET ÄR NOG DET BILLIGASTE SÄTTET ATT LÖSA PROBLEMEN.

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116562
Tikkahunter skrev:NISSAN KING CAB ÄGARE!!!
JAG VILL BARA SÄGA ATT ALLA SOM HAR NISSAN KING CAB 2002-2006 SE TILL ATT KOMMA TILL CONTRADE MOTORTEKNIK I SÖDERHAMN DE KAN HJÄLPA TILL. OCH DET ÄR NOG DET BILLIGASTE SÄTTET ATT LÖSA PROBLEMEN.


Jobbar ni bara med Nissan, eller åtar ni er andra motorrenoveringar oavsett märke?

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

Tikkahunter  
#117091 Contrade Motorteknik jobbar nog med alla sorters renoveringar. Men du har missförstått! Jag jobbar inte där. Jag bor faktisk 3 timmar bort från söderhamn. Jag åkte dit och fick min nissan 2004 renoverad/uppdaterad. Men ring och prata med dom du. 0707601316 Robert heter chefen där.

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117092 Om någon kommer som nyreggad och bara är intresserad av en sak, samt att i samband med detta intresse droppa ett företagsnamn upprepade gånger så brukar vi bli lite döva :wink:

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

Tikkahunter  
#117095 Men tänk såhär Doctor Brown lilla. Har man betalat 150tkr för en bil och har varit nära att få motorhaveri på den så kan det vara så att man brinner för att inte andra ska råka ut för samma sak. puss på dig

Avatar Fallback

Re: Nissan King Cab 2002-2006

javelhaven  
#117140 Känns tryggt att "knacka" runt i en 01:a som snart gått 28000mil ;)

Användarvisningsbild

Re: Nissan King Cab 2002-2006

viktor meck  
#125713 jävla skit det här. köp en sån här http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_740G ... ?ca=15&w=3 och kör ut av bara helvete :lol: bara 40 000mil :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).