Logistik, Transport

Riktiga timmerbilsförare!

19 inlägg 9805 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Riktiga timmerbilsförare!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87376 Min första fråga är hur f-n du läser, något "exakt 25.000" har jag inte skrivit.

Spelar den exakta siffran någon roll? Men 50:-/m för att fixa vägen låter inte dyrt. Det kan bli mer. Poängen är att det är betydligt dyrare att köra sönder vägen än vad man tjänar på "bara ett lass extra".

Avatar Fallback

Re: Riktiga timmerbilsförare!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87589
Mangan skrev:Min första fråga är hur f-n du läser, något "exakt 25.000" har jag inte skrivit.

Spelar den exakta siffran någon roll? Men 50:-/m för att fixa vägen låter inte dyrt. Det kan bli mer. Poängen är att det är betydligt dyrare att köra sönder vägen än vad man tjänar på "bara ett lass extra".


Ja exakt! , "hur f-n" läser jag ?? ... dock dyrt det kan bli , oas ..hur f-n jag läst ... jag själv körde hem min egen ved på skärtorsdag ..och lååångfredag ...det är en bra dag ! ..då hinner man med "skitgörat" ;) (se bilder )

och jag såg att södra skriker efter timmerbilar ? ... det är för dålig lönsamhet , och därför fattas det bilar i skogen
så ibland är det skönt att ha "långsläda" kvar när trycket ökar :-B

Avatar Fallback

Re: Riktiga timmerbilsförare!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87615 Den här killen har fått på ett riktigt lass :surp:
http://www.heavyequipmentforums.com/For ... chment.php?

Avatar Fallback

Re: Riktiga timmerbilsförare!

Torgny  
#88977 tycker det såg ut som det brukar här ikring där "bolaget" sköter vägarna och last mängden var ju mindre än en normal slutavverkningsskotare o ändå behövdes hjälp dragare men här omkring får vi hjälp av skotarn att komma ut till allmän väg men jag skulle inte vilja möta den lastbilen på stor väg när hjulen trillar av i 80 km

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).