Logistik, Transport

80 tons timmerbil

79 inlägg 38900 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 80 tons timmerbil

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61382
Pidden skrev:Det här monstret med separatlastande kran stod ju på Elmia, men vad jag förstod så skulle åbäket bara gå från Byholma flygraka och till industri med stormvirke! Så då kan det ju vara nåt, :-? :-? men på små dåliga skogsvägar tror jag aldrig att det kommer fungera med en 80tonnare!



det är just det som bilen är till för, att köra mellan olika terminaler

Avatar Fallback

Re: 80 tons timmerbil

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61445
Bredenberg skrev:Har inte orkat läsa allt som skrivits om detta men jag tyker att detta projekt förstör branschen lite.. Detta kommer förstöra priserna i längden tror jag. För åkerierna som kör detta kommer ju ha ett mycket lägre kubikpris för det är ju dessa j#vla skogsbolag som kommer ta hela vinsten.
För nu får ju gamarna se att det går att transportera lite billigare med denna kombination...

Fattar inte vad det är för fel på en vanlig virkesbil med kran??

Det är ju lika sjukt som när ett företag köper en större skördare för att kunna producera mer och bolagen sänker priserna för dom börjar se att företaget får lite stålar över..


exakt så är det ;) ... och nästa steg blir nog 100 TON ...om ekipaget har CTI =)) =)) =)) ... eller hur :))

Användarvisningsbild

Re: 80 tons timmerbil

swe#kipp  
#61447 fotade denna på Elmia det var allt en stöddig pjäs ,,,,,,

laaaang-timmerbil.jpg

Användarvisningsbild

Re: 80 tons timmerbil

Mellis  
#66992 men detta skulle ju kunna vara ett alternativ om man har ett upplag/omlastnings station typ satelliter runt de stora sågverken så de vanliga timmerbilarna inte behöver sitta å köra 20 25 mil enkel väg hela tiden det borde ju också spara in på miljön lite oxå

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).