Logistik, Transport

Egen trailer?

21 inlägg 17985 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Egen trailer?

Knegarn  
#101473 haha spindeln, du är helt hopplös som vanligt :) gör dig nu inte dummare än du e!

åter till ämnet:
Vi har 2 traktortrailers och en lastbil att flytta med, snart 2 bilar! håller på och bygger på en fh 12a som bäst. Jag tycker väl traktorn funkar sommartid men vintertid är det lite halt o bedrövlit.

Avatar Fallback

Re: Egen trailer?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101504
Knegarn skrev:haha spindeln, du är helt hopplös som vanligt :) gör dig nu inte dummare än du e!

åter till ämnet:
Vi har 2 traktortrailers och en lastbil att flytta med, snart 2 bilar! håller på och bygger på en fh 12a som bäst. Jag tycker väl traktorn funkar sommartid men vintertid är det lite halt o bedrövlit.


hej "knegarn" .. jag bor som sagt på andra sidan , ...och måste ju som verksam inom åkerinäringen förespråka en riktig maskintrailer , och att lagar och regler följs , ..så är det ,
och "bygger på en FH 12" låter inte som nåt som gynnar mig eller mina kollegor som idkar seriös åkerinäring utan bidrag !! och utför transporter av skogsmaskiner dygnet runt i detta land , och visst har flera större entrepenörer egna maskintrailers :-)
dock är många av dessa till salu på t.e.x. blocket .se .. en tydlig signal om att lönsamheten i detta är svagt ...

dunderbyggen , och alla varianter av maskintrailers finns att handla :-))

så varför bygga när det finns färdiga ekipage till salu ;)

Användarvisningsbild

Re: Egen trailer?

Knegarn  
#101507 Finns inget till salu som jag vill ha! För långa och klumpigt byggda!
I Filnland har 95% av skogsentreprenörer egen trailer så därför konkurrerar man inte ut nån med att ha eget! skulle inte funka nått vidare att ringa trailer varje dag! JA vi flyttar i princip varje dag, 4 maskiner och små skiften.

Det jag menar med att du är hopplös spindeln är att du hävdar dina åsikter som sanningar, alla har vi bara en åsikt! ingen har rätt. Lugna ner dig och ta dig inte så hårt på allvar så blir många trådar mindre fientliga här.

Avatar Fallback

Re: Egen trailer?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101534
"spindeln" skrev:och det tillkommer ju även sk. "kopplingsintyg" för den opåläste !!


Är detta sant så är det inte juste mot alla opålästa, och vem ska avgöra om man är opåläst?

Avatar Fallback

Re: Egen trailer?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101709
Knegarn skrev:Finns inget till salu som jag vill ha! För långa och klumpigt byggda!
I Filnland har 95% av skogsentreprenörer egen trailer så därför konkurrerar man inte ut nån med att ha eget! skulle inte funka nått vidare att ringa trailer varje dag! JA vi flyttar i princip varje dag, 4 maskiner och små skiften.

Det jag menar med att du är hopplös spindeln är att du hävdar dina åsikter som sanningar, alla har vi bara en åsikt! ingen har rätt. Lugna ner dig och ta dig inte så hårt på allvar så blir många trådar mindre fientliga här.


hej "knegarn" :wink: jag har aldrig för avsikt att bråka med folk , och visst är det skillnad på objektens storlek / flyttningar o.s.v .. så jag förstår dig helt , att du vill bygga själv om du flyttar flera gånger / dag .. eller varje dag ? i mina trakter är dock kanske både uppdragen större och avstånden på flytt med traktor för långa ... dock finns det "folk" som sitter och kör långt med traktorer i detta landet :?:

helt ok! för mig om det sker lagligt för eget bruk , men flyttas maskiner åt andra entrepenörer så är det oftast inte lagligt
då det oftast saknas tillstånd för yrkesmässig trafik .. och jag är ingen polis ... men poliser och regler finns , har dock inte haft några problem med dessa män .. men är det nåt fel , och en grinig polis blir det inte roligt längre :mrgreen:

och förövrigt så tar jag det alltid lungt , och säger inte att nån är Hopplös / "dum / dummare " ..och mig stressar man inte :wink:

Avatar Fallback

Re: Egen trailer?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101710
D Brown skrev:
"spindeln" skrev:och det tillkommer ju även sk. "kopplingsintyg" för den opåläste !!


Är detta sant så är det inte juste mot alla opålästa, och vem ska avgöra om man är opåläst?


hej "D Brown" oftast är det trafikpolisen som avgör detta :wink: , men all info om allt och alla slags trp. finns säkert att söka både på polisen, Trafikverket , Transportstyrelsen ..

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).