Logistik, Transport

Timmerbil välte släpet med björkved på hus

4 inlägg 3452 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timmerbil välte släpet med björkved på hus

Fredrik Reuter  
#397637 Bultar lossnade på en timmerbils släp så lasten med björkved vreds ur och landade bredvid vägen - delvis på ett hus, i Godegård utanför Motala.

Det känns lite ovanligt, det verkar i och för sig vara i en skarp sväng, men konstigt att släpet inte välte, eller gjorde det det?

http://www.corren.se/nyheter/motala/tim ... 96058.aspx



   TS
Avatar Fallback

Re: Timmerbil välte släpet med björkved på hus

Blivande snickare  
#397643 Hur i???
Fattar 0! :surp:
En banke kan brista men det ser så "välradat" ut att jag tvekar.. :???:
Skulle va intressant att se några bilder på vagnen!

Avatar Fallback

Re: Timmerbil välte släpet med björkved på hus

jannee  
#397646 "Tror" nog inte att det såg så ut direkt efter "olyckan". Verkar mer som massaveden skuffat åt sidan - förresten vem vet hur lång tid det tar för en fotograf att bege sig dit ut mitt i obygden - och kanske tur det :oops: .
Nu har jag ingen aning om vad som skett eller hur, men kan tänka mig att draget på bilen släppt, släpet lossnat och katastrofbromsen slagit till = en tvärnit och främsta massavedstraven farit av.

Avatar Fallback

Re: Timmerbil välte släpet med björkved på hus

TobbeE_87  
#397736 Tycker nästan det låter som om vändkransen fram i släpet ska ha brustit, då står framhjulen på släpet kvar på marken som vanligt medan resten av släpet med lass tippar... Vet att det har hänt förut här uppe, "mitt" gamla släp på förra jobbet gick de ödet till mötes ett tag efter att jag slutat där...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).