Logistik, Transport

Lämplig transport för traktor

4 inlägg 7194 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lämplig transport för traktor

Glottis  
#395387 Hej, är ny här på forumet men behöver lite hjälp i form av tips på hur jag kan på smidigast sätt få hem en traktor som jag köpte nyligen.

Det är en Volvo T31 jag köpt med lyft och lite andra redskap, uppskattar att allt väger ca. 2,5t.

Jag har en dragbil som kan dra 3,5t och körkort så det räcker för ekipaget men har svårt att hitta uthyrare av maskinsläp.

Traktorn finns i Upplands-Bro och ska till Björkvik, Katrineholm. Tips på åkare som kan tänka sig att transportera den mottages också tacksamt

Tack på förhand



   TS
Avatar Fallback

Re: Lämplig transport för traktor

jannee  
#395400 Du har flera åkerier i din närhet, ring runt och hör om någon med krokbil vill hjälpa dig.

Avatar Fallback

Re: Lämplig transport för traktor

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395503 Kan du inte hyra ett bilsläp?

Användarvisningsbild

Re: Lämplig transport för traktor

Glottis  
#395505 Japp, hittade en firma som hyr ut 3,5t maskinsläp i närheten så det får bli lov att köra själv. Kollade med ett antar åkare och de flesta ville ha runt 4500kr för att köra hem den åt mig vilket kändes lite för dyrt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).