Logistik, Transport

Ett rent helvete!!!

17 inlägg 10163 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ett rent helvete!!!

Ponsse Ergo  
#28471 Dieselstölderna börjar gå rejält över styr, speciellt då dom inte bara nöjer sig med dieseln utan även börjaar förgripa sig på människor.

Här nedan följer några articklar ur lokaltidningen:

http://norran.se/nyheter/norrochvasterb ... 105025.ece

http://norran.se/nyheter/norrochvasterb ... 105820.ece

Och det sjuka är att dessa stölder inte endast begås mitt ute i ingen stans utan bondgårdar mitt inne i byar, lastbilar som står parkerade på gårdar med mera även utsätts för dessa stölder.

Jag vill gärna höra era åsikter och hur det ligger till där ni bor!



   TS
Användarvisningsbild
halvproffs  
#28490 Här har det varit lugnt nått år nu men jag läste tidningen nu på morron att det hade varit inbrott i nån kåk med krossat altandörrfönster som följd. Många är frustrerad på polisen och polisen är frustrerad på lagar och domstolar för bovarna blir släppta efter förhör och det händer just ingenting, så felet måste ligga hos politikerna som skapar uddlösa lagar.

Användarvisningsbild
masterchief  
#28494 I mina trakter har det varit lugnt ett tag nu.
Mycket beroende på att personerna som härjade har fått fri kost och logi.
Men de kommer nog snart ut igen...
Det enda jag hört i år är att en entrepenör fick tangenbordet och en körpedal stulna ur sin 2004a :shock:

Användarvisningsbild
Golddigger  
#28495 Vi fick besök för ca 3 år sen och då tömde dom skotaren samt tog diesel från kojan,totalt förlorade vi ca 700-800 liter.När vi ringde polisen så hade dom inte ens tid att ta upp en anmälan men dom sa att dom nog visste vilka det var.Men vad gjorde dom....ingenting!!!!

Nån månad senare så råkade en av våra firmabilar köra lite för fort förbi en fartkamera och då vart det en rejäl utredning för att få reda på vem som kört bilen...då finns det tid att lägga ner resurser och pengar för att få in böterna men inte när entreprenören behöver hjälp.

Sen den stölden så kör vi med blådiesel samt vi har uppgraderat låsen i kojan och än så länge har det varit lugnt.

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28498 Stod en skotare parkerad på min vändplan för ett tag sen(dom gallrade på grannens) o han hade en grov stock samt kranen liggande i kors över farmartanken när jag såg den på helgen. Han hade säkert haft besök tidigare men om den åtgärden hjälper vet jag inte. Ett tips iallafall.

Häromkring har det vart en en raid nu annars. Varje natt i en vecka har det vart inbrott på gårdar runt samhället. Bland det stulna är: En folkabuss fullutrustad med verktyg, åkklippare samt ett par motorcyklar. Såna här raider brukar pågå nån vecka o sen åker dom nog nånstans o tar det lugnt ett tag.

Magnus M

Användarvisningsbild
masterchief  
#28510 Får revidera min information 😡
Pratade med Eson som har en 2004a ute i Gusum.
De och Carlberg som skotar efter dem hade fått sina maskiner slangade i veckan som var.....

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28511 Vem är det som köper dieseln? Är det ljusskygga bönder och entreprenörer? Är det svensson med en VW passat tdi? Är det åkeriet Fiffel o Båg?

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28530 För en entrepenör här hittade dom nycklarna till skotaren så dom startade och körde ut den från skogen samt lyfte av dieseltanken från maskin, sen tömde dom både maskin och tank :(

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28583 Enligt en av deeres montörer här i Finland har nån snott stora datorn ur en 1110 och som tack hade dom tömt skumsläckaren inne i hytten,typiskt beställningsjobb.

Avatar Fallback
Markus Johansson  
#28869
jockekarlsson skrev:För en entrepenör här hittade dom nycklarna till skotaren så dom startade och körde ut den från skogen samt lyfte av dieseltanken från maskin, sen tömde dom både maskin och tank :(


Jo, det där känner man ju igen. För fem årsedan fick farsan rottnen tömd på diesel 😡
Senast redigerad av Markus Johansson lör 29 nov 2008, 19:27, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
Månstorpan  
#28912 en av dom fräckaste stölderna ja vatt me om va nere i tyskland, satt å körde natt.. skotarn hade pakerat precis på andra sidan kullen som ja körde på, ingen stor kulle men tillräckligt för att inte se över iaf... han hade lastat sin tank å ställt luckan mot grinden enbart för att slippa bli av me diesel...

men icke då, under natten medans ja satt där å körde på andra sidan kullen så hade tjuvarna i godan ro plockat bort hela jäkla grinden!!! :o sen va de ju bara att bryta sig in i tanken för dom satans mupparna 😡

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28918
Mangan skrev:Vem är det som köper dieseln? Är det ljusskygga bönder och entreprenörer? Är det svensson med en VW passat tdi? Är det åkeriet Fiffel o Båg?


jag måste ju hålla med mangan här! , och med dagens priser är det nog bara värre "angrepp att vänta" likadant med maskindelar som försvinner ibland? det kan ju inte vara till glädje för "gemene man" att köpa sådana saker .. och är man entrepenör som köper dessa sk. produkter så säger jag bara lycka till :lol: och det måste ju vara branschens värsta "nollor" som lyckas med att skapa en marknad för detta :twisted

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29214 Försvinner det även maskindelar? :shock:
Inte direkt lätt att sälja utan att dra misstankar mot sig...
Dieseln köps ju av bla svensson, bara att kika lite i annonser, verkar vara väldigt många som har en massa överbliven "villaolja" att sälja (ta med egen dunk/fat) :roll:

Fördjävligt är det hur som helst 😡

Har ni som har blåfärgad diesel märkt minskning av dieselstölder?

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29234 Marknaden bakom gamla järnridån är stor 8)
Det är inte bara tyska sportbilar som behövs,att bara slå ut en tapp och stjäla en grip och rotator är en halv årslön för en från andra sidan

Avatar Fallback
T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29458 Finns det inget larm i farmartankarna? Ett bilbatteri, larm och sändare
som skickar sms till ägaren. Omaket att ladda batteriet får man väl ta, det blir i alla fall billigare än att förlora bränsle för tusentals kronor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar