Logistik, Transport

Vad kostar en valvbåge?

10 inlägg 10400 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad kostar en valvbåge?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349469 Någon som har ett förslag på vad en valvbåge / halvtrumma kan kosta om den är t.ex. 2 meter bred och man nöjer sig med 6 meters längd?



   TS
Avatar Fallback

Re: Vad kostar en valvbåge?

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349489 Har fått pris på en fast 8meter ink frakt norr till söder ca 45 tusen.

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en valvbåge?

Skogen i boden  
#349492 Ring Jörgen Eggesten på viacon så får du pris 070-2873689. Vet inte hur bra han är på att svara på kvällar men imorgon är han igång

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en valvbåge?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349496 Är det moms med i de 45? Antar att det inte är helt smärtfritt att frakta ett sånt där åbäke heller? Ska kolla med Viacon någon dag. De har inga priser på hemsidan. Ska man kanske ha tillstånd för att häva en sån där i en bäck?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad kostar en valvbåge?

Skogen i boden  
#349497 Vet inte vad som gäller i vatten men de är ju bätttre än trummor för vattenlevande djur osv .

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en valvbåge?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349499 En trumma blir det nog liv om på den platsen. Det Stora massavedkokande bolaget har en överfart över samma vattendrag några kilometer nerströms och de fick lägga valvbåge under buller och bång och överinseende av länsstyrelsen. Jag ska bara ha en traktorväg som överfart till min sätervall. Många tusen m3 har skotats rakt igenom bäcken genom åren men det är inte helt populärt numera.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en valvbåge?

Esignman  
#349501 Det kanske kan gå med en trenchcoat pipearc med grusfylld botten istället för en valvbåge. Valvbågarna står väl på betongfundament så både frakt, montering och trumbotten torde bli dyrare.

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en valvbåge?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349507 Fick googla på det där men det är väl i princip bara en trumma med häftigare namn? :grin: Men om valvbågen ska ha betongfundament så blir det också lite för invecklat. Första tanken var stockbro men det är lite väl långt spann.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en valvbåge?

Esignman  
#349508 Ja en trumma som någon stampat på så den blivit lite platt :)

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en valvbåge?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349509 Tunnt med jord över så blir den sån av sig själv. :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).