Logistik, Transport

Bandvagn 202

4 inlägg 5977 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bandvagn 202

sakkis10  
#323373 Hej, hur går bandvagn 202 i skogen?, vad är det värt att bjuda på en i ganska fint skick?



   TS
Avatar Fallback

Re: Bandvagn 202

aalg  
#323377 Läs på terrangbil.net
Där finns många bra trådar och kunskapen om bv202.

Användarvisningsbild

Re: Bandvagn 202

Fredrik Reuter  
#323380 Hej,
Eller här: viewtopic.php?f=21&t=22210
Kommer jag ihåg rätt står det i den tråden att BV 202 till och med är värre att gå i terrängen än BV 206 (som den tråden handlar om).

Avatar Fallback

Re: Bandvagn 202

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323536
sakkis10 skrev:Hej, hur går bandvagn 202 i skogen?, vad är det värt att bjuda på en i ganska fint skick?


Punkteringsäkrade hjul underlättar. NF2 är bättre eftersom den är mer lättstyrd. Prislappen för ett mobställd BV 202 i bra skick kan ligga på ca: 70 000:- och uppåt. Få mil och ingen rost. Bruksskick ska inte ligga högre än 50 000:- . Brukar vara ute på blocket ibland. En del med dieselmotor. I skogen så är den smidigare än en dubbelbandare även fast du har en timmervagn längst bak. Svängpunkten ligger ca 10 cm in från fronten. Så när du har trädet ca 10 cm bakom fronten och svänger så följer bakdelen med i samma spår. Vi provade att köra många tvära s-krokar efter varandra med timmervagn bakom och följsamheten är i stort sett 100%. I okörd djup snö så går det åt bränsle men nästa sväng går det betydligt mindre. Bra att trampa vintervägar med.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).