Logistik, Transport

Vem gör båtnadskalkyl?

24 inlägg 10774 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

isteskog  
#316819 De två första frågorna hjälper nog Skogsstyrelsen till med. Den sista får du utveckla lite till?

Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316824 Ja, som det här fast mer detaljerat:

http://www.kunskapdirekt.se/sv/KunskapD ... Vagbatnad/

Om man skall gå ihop med grannen, så är det viktigt med bra underlag. ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

isteskog  
#316826 Skogsstyrelsen kan räkna på detta också. Var på en vägkväll som SS ordnade. De är väldigt intresserade att inte onödiga vägar byggs.

Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316834 Sades det något om kostnaden för dessa kalkyler som skogsstyrelsen gör? Skall kolla själv, men om du hörde något så.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

isteskog  
#316840 Nix!
Men ibland har SS gratis rådgivning, kolla Mangan om det finns det på ditt distrikt!

Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317241 Isteskog, du har inget exempel på avtal inom vägar? Anonymiserat är okej. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

elis  
#317244 Här kan du kanske finna lite (mycket) läsning: http://www.skogsstyrelsen.se/Aga-och-br ... sbilvagar/

Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317245 Jiotack, där har man ju varit. Kunskap direkt har en hel del också. Men Skogsforum vet ju alltid bäst, så... ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vem gör båtnadskalkyl?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318478 Pratade med skogsstyrelsen, men det var inte mycket information jag fick där. Inte mer än att en projektering ksotar 710:-/h, och det lokala kontoret har inte kompetensen eftersom det inte byggs så mycket vägar här nere.

Jaha. Vad nu? Vilka mer göre sådana här kalkyler och projekteringar?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).