Logistik, Transport

Idiot till lastbilschaffis.....

20 inlägg 11599 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Idiot till lastbilschaffis.....

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19979 Imorse när jag tittade ut så såg jag att en idiot till lastbilschaffis hade ställt av sin trailer framför min välta som jag hade börjat köra ut till.

Hur fan tänkte han????

Bild

Bild

Han har verklige lyckats ställa sig så att han blockerar totalt, det värsta är ju att det finns gott om plats på planen att ställa trailer så att den inte står ivägen.

Blir bara så irreterad.



   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19985 Han var väl trött och inte såg så mö eller tänkte la inte på vältan. Har han flyttat den än då eller det kanske inte blir av förrän på måndag 😈

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19988 Den står kvar....

   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19992 haha vilket "smarthead" xD :lol:

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19996 Åk dit o lasta av o slå en stock genom kapellet :) Nä det är väl inte värt kanske. Är det din plan?

Magnus M

Användarvisningsbild
XP  
#19998 Nån typ av parkeringsavgift får du väl ta ut :D

Jonsered 2156
Jonsered 2055w
Jobu

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20005 Som jag sa tidigare, börja lägga en välta en 3-4m framför släpet, precis så han kan trixa in dragbilen och koppla på. Gör det inte för lätt bara... :-)

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#20009 Går det inte att fortsätta med traven åt motsatt håll från släpet?.
Såg ut att finnas gott om plats där på planen, även om jag helt och fullt förstår din irritation Defender.

Undrar dessutom samma sak som Magnus,,,, är det din plan/avlägg?.

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20025 Har kört några lass idag och det har gått att lägga dom på motsatta sidan. Men nu är det fullt så nu måste släpjäveln undan.
annars börjar jag lägga på, under och framför släppet. Plus att jag klistrar fast en lapp där jag erbjuder honomhjälp med att kära undan för det fasibla priset av 1253:- i timmen.

Förästen hur funkar det om släppet skulle stå där när timmerbilen kommer? Vem betalar bomkörningen?.

   TS
Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20026 Nej tyvär är det inte min plan utan den är kommunens, jag har dock fått lov att lägga upp där.

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#20042 Bästa sättet att slippa sådana här "tokinparkeringar" är att sätta upp en skylt.

"UPPLAG-LOSSNING/LASTNING PÅGÅR".

Det brukar funka någorlunda bra.

Avatar Fallback
Bucketman  
#20044 Hehehe... ja han måste inte ha haft alla indianer i kajaken när han parkerade där. :lol:

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20100 Nästa helg kör jag upp traktorn och ställer den på planen så att han inte kan parkera framför vältan.

Fick aldrig tag på vem så hade ställt släpet där.

   TS
Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22730 Står en trailer stilla mer än några dagar så är den kanske stulen? Är den tom?

MVH
MN

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22731 Nejdå den är plomberad och lastad.

Han kommer och ställer den här ungefär varannan helg.
Problemet är att han kommer så sent på fredags natt att jag inte hinner att få tag på honom. Har kollat runt i byn efter en tom dragare men har inte sett nån. Ska fråga en av dom andra lastbilschaffisarn som bor här.

Blir lite sur faktiskt, både på att den står ivägen, sen så är det inte så roligt att få sin utsikt förstörd av deras jävla trailer.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).