Logistik, Transport

Bild på maskin trailer

73 inlägg 66076 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60433 jajjamen ... sk. " dunderbyggen" är fina grejer det ... dock finns det en "åkare" som annonserat ut en del av sin "flotta" på blocket ... kanske ett regelrätt faktum av mindre flytter i rådande läge ;)

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Thunborg  
#60440
"spindeln" skrev:jajjamen ... sk. " dunderbyggen" är fina grejer det ... dock finns det en "åkare" som annonserat ut en del av sin "flotta" på blocket ... kanske ett regelrätt faktum av mindre flytter i rådande läge ;)


Menar "spindeln" en röd scania i katrineholm :???: kan jag medela att han investerat i ett nytt åk :surp:
Ps det är inte bilen som jag lagt ut i den här tråden 8)

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60493 Angående mer eller mindre seriösa åkare med trailer kan jag berätta en liten episod om företaget jag jobbar på och deras maskinpark och hur det går när dessa maskiner skall transporteras av en seriös åkare.

Var så att en maskin hade havererat i Stockholm, en sprutrobot byggd på en dumper av äldre modell (jobbar med betongsprutning). Denna maskin skulle transporteras till verkstad för genomgång, så man ringde till bärgarkungen svempa för assistans med trailer. Han kommer dit med sin fina trailer, tittar på vår maskin och skakar bara på huvudet och säger, nä nä den maskinen tar jag inte på min trailer, sedan drog han därifrån.

Det var ganska så kul det och ganska bra kritik mot våra "fina" maskiner. Men de funkar för det mesta iaf.

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Thunborg  
#60518
Ola skrev:Angående mer eller mindre seriösa åkare med trailer kan jag berätta en liten episod om företaget jag jobbar på och deras maskinpark och hur det går när dessa maskiner skall transporteras av en seriös åkare.

Var så att en maskin hade havererat i Stockholm, en sprutrobot byggd på en dumper av äldre modell (jobbar med betongsprutning). Denna maskin skulle transporteras till verkstad för genomgång, så man ringde till bärgarkungen svempa för assistans med trailer. Han kommer dit med sin fina trailer, tittar på vår maskin och skakar bara på huvudet och säger, nä nä den maskinen tar jag inte på min trailer, sedan drog han därifrån.

Det var ganska så kul det och ganska bra kritik mot våra "fina" maskiner. Men de funkar för det mesta iaf.


En typisk 08 :wink: ska inte ha några kunder 😡 :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60540
Thunborg skrev:
"spindeln" skrev:jajjamen ... sk. " dunderbyggen" är fina grejer det ... dock finns det en "åkare" som annonserat ut en del av sin "flotta" på blocket ... kanske ett regelrätt faktum av mindre flytter i rådande läge ;)


Menar "spindeln" en röd scania i katrineholm :???: kan jag medela att han investerat i ett nytt åk :surp:
Ps det är inte bilen som jag lagt ut i den här tråden 8)


nej jag menar ett åkeri från annan plats i detta land ;)

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60542
Ola skrev:Angående mer eller mindre seriösa åkare med trailer kan jag berätta en liten episod om företaget jag jobbar på och deras maskinpark och hur det går när dessa maskiner skall transporteras av en seriös åkare.

Var så att en maskin hade havererat i Stockholm, en sprutrobot byggd på en dumper av äldre modell (jobbar med betongsprutning). Denna maskin skulle transporteras till verkstad för genomgång, så man ringde till bärgarkungen svempa för assistans med trailer. Han kommer dit med sin fina trailer, tittar på vår maskin och skakar bara på huvudet och säger, nä nä den maskinen tar jag inte på min trailer, sedan drog han därifrån.

Det var ganska så kul det och ganska bra kritik mot våra "fina" maskiner. Men de funkar för det mesta iaf.


man kan ju fundera på hur "objekten" som denna man bärgar ser ut isåfall =)) =)) .. typ!! ..är bilarna kvaddade /smutsiga så tar jag inte den skjutsen %-(

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60564 Jag har full förståelse för att han inte ville synas med våra maskiner ;) Kvaddade är de väl kanske inte, men en maskin som sprutat betong i tunnel sedan mitten av 70 talet är inte snygg. Men det är sådana maskiner som ger fin vinst ;) Betalda sedan länge och fortfarande effektiva nog att göra jobbet. Jobb som ger riktigt bra med pengar dessutom. Så jag har full förståelse för chefen som vägrar pensioner dessa gamla trotjänare. Jag har då den stora förmånen att köra den nyaste maskinen som inte ens är ett år gammal. En riktig specialare byggd i Finland. En sådan här är det
Bild


Men nu var det kanske inte det tråden handlade om ;) Får ta detta i en annan tråd kanske om det finns intresse!

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60653
Ola skrev:Jag har full förståelse för att han inte ville synas med våra maskiner ;) Kvaddade är de väl kanske inte, men en maskin som sprutat betong i tunnel sedan mitten av 70 talet är inte snygg. Men det är sådana maskiner som ger fin vinst ;) Betalda sedan länge och fortfarande effektiva nog att göra jobbet. Jobb som ger riktigt bra med pengar dessutom. Så jag har full förståelse för chefen som vägrar pensioner dessa gamla trotjänare. Jag har då den stora förmånen att köra den nyaste maskinen som inte ens är ett år gammal. En riktig specialare byggd i Finland. En sådan här är det
Bild


Men nu var det kanske inte det tråden handlade om ;) Får ta detta i en annan tråd kanske om det finns intresse!


även min skördare är gammal och ful ;) ...(tur att inte "svempas" /SCANIASVERIGE/sponsor"åkeri" ).. nånsin behöver lasta våra (betalda maskiner ) ..då trailern vi äger blev besiktad OK! idag =)) =)) B-)... alltid retar det nån j-vel :-bd

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

Hjelms  
#60839 Mitt bidrag till tråden!!!!
Bild010.jpg

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60891 snygg "dunder" .. och sannerligen kanske även denna mkt. prydliga "skjuts" ..även lastar maskiner som byggdes -96 /97 =)) =))
eller tidigare , ..till "svempas " förvåning =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Pidden  
#60958 Företaget jag jobbar för brukar inte traila eftersom vi har områden så man kan hjula maskinen med tankvagn. Men det händer att vi får ta till trailer och då är det oftast en som vi brukar åka med (Ryds Trailertransport). MEn det händer även att vi åker med FLINKs (tror de är från kristianstad) =/, men sen har vi även trailern från som (kjugekarlsson) hade åkt med =).

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61018 trailern som körde hem våran maskin

Bild

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

grotförare  
#62914
Pidden skrev:Företaget jag jobbar för brukar inte traila eftersom vi har områden så man kan hjula maskinen med tankvagn. Men det händer att vi får ta till trailer och då är det oftast en som vi brukar åka med (Ryds Trailertransport). MEn det händer även att vi åker med FLINKs (tror de är från kristianstad) =/, men sen har vi även trailern från som (kjugekarlsson) hade åkt med =).



du pidden hur gör ni med kranen när ni flyttar å ska under nån bro eller dyligt ser ut att bli rätt hög med kranen upp i luften?

Användarvisningsbild

Re: Bild på maskin trailer

Pidden  
#62918 Vi viker ihop kranen och lägger den ner mot tankvagnen, Det är inga problem under broar! Har 20-40 cm att slå på! Det ser ut som att kranen står högt men det gör det inte egentligen! =)

Avatar Fallback

Re: Bild på maskin trailer

grotförare  
#62919 okej de finns så pass mycket utrymme.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).