Logistik, Transport

SCA prispressning till en ny nivå !!!!

101 inlägg 47793 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

vetinte  
#219964 A
Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 17:31, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219981
Camwood skrev:Du svarar vi? Är du en företagare som köper tjänster av utlänska åkare? Om du är det så får du väl upphandla tjänster av vem du vill!! Men du ska kunna svara inför styrelsen.(eller om du äger företaget skälv! För dej skälv) Det är inte dom utländska åkaranas fel om dom får ett kontrakt!!


Har inte svarat vi. Upphandlar inga tjänster av utländska företagare heller. Visst är det dom utländska företagens ansvar om dom lyckas roffa åt sig ett kontrakt under falska förespegligar. Man kan inte lägga hela skulden på svenska företag om det utländska bolaget inte kör med rent spel. Det kan se bra ut på ytan men under det finns skiten.

Användarvisningsbild

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

anersimyra  
#220001
Camwood skrev:Bästa Anersimyra! Jag skulle inte kunna beskriva och samanfatta det fria kapitalet och tjänsterna bättre:grin:
"nu är det andra grupper som njuter frukten av kapitalets fria rörlighet.
Den som fattar ironin förstår att jag avser människor som bor 15 man i ett trångt skitit skyffe, och arbetar 16 till 18 timmar om dagen för några få korvören om dagen, ett tipps till dig är att söka byggnadsarbete i Polen, där råder brist på arbetskraft inom byggsektorn, dit kan du åka i den fria rörlighetens namn, och få dig arbete. :surp:

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

axwell  
#220008 Vad är SLURP, vet ej, har aldrig hört ordet annat än i samband med sörpling av tex kaffe.

Tror mer på SLURRY.

Massaledningen på havsbotten mellan Östrand och Wifsta innehöll nog mest lövmassa, utspädd med legionella bakterier.
Massan hade mycket skiftande egenskaper från dag till dag, "SCA satte prispress till en ny nivå !!!" så länge som Wifstavarf var underordnad SCA.

Ortviken gör väl mest tidningspapper eller ?

Då kan det vara Kaolin upplöst i vatten, ett fyllmedel som är surt och gör papperet mer opakt samt ökar densiteten.

I bättre papper brukar man använda slurry med "Krita" (marmorkross), basiskt, pappret blir vitare, får bättre arkivegenskaper, mindre miljöskadligt plus alla fördelar som kaolin har.

Kritaslurry brukar komma med båt från sydväst i Norge. Det får inte frysa under transporten.

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

norsken  
#220139 Med slurp menar jag den keramiska smet som blir ytbeläggning på (Lwc) tryckpapper ,blir ett finare papper, så då vet alla det, denna massa tillverkas på ett ställe o körs sedan med lastbil till div bruk.

Vetinte: Ibland hoppas jag att Golfströmmen ändrar bana o vi får en ny istid !!!
Då kan du sitta här på ett isblock,vi andra humana människor kan då få en fristad i något land söderut !

Lite historia : i slutet på 1800 talet o början på 1900 talet stack 600,000 svenskar till Indianernas land, bland annat min morfars mor, vi Svenskar bygger Svenska kyrkor i de flesta länder o egna samhällen i div länder, hör aldrig några protester från dessa länder där vi slår oss ner o bygger kyrkor mm o utövar våra SEDER men då är det pittoreskt o roligt !!!
Fy Faan när jag läser vissa kommentarer här skämms jag över att vara Svensk, ja jag är Svensk men driver min firma i Norge där entreprenör förstår sitt värde o inte står medmössan i handen !

   TS
Användarvisningsbild

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

vetinte  
#220153 A
Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 17:31, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220158
norsken skrev:Lite historia : i slutet på 1800 talet o början på 1900 talet stack 600,000 svenskar till Indianernas land, bland annat min morfars mor,

Men indianerna sa ju att det inte var deras land, de kan inte äga land osv?
Plus att Amerikanerna gav landlotter till nybyggare för att få mer fart på nybyggandet.
Inte helt jämförbart eller vad?

Användarvisningsbild

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

vetinte  
#220162 A
Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 17:32, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220165
vetinte skrev:Här var frågan:[/u] OM MAN TYCKER DET ÄR RIMLIGT O FÖRSVARBART ATT LÅTA UTLÄNDSKA FÖRETAG KÖRA FÖR 6,000:- / MÅN.[/color]


Tror inte han vill svara på den frågan. Jag har inte sett något svar på min fråga heller. Eftersom norsken är ivrig på att posta så kanske han har ett svar på min fråga också :?:

Gnälla kan alla men med det kommer man inte närmare en lösning. Därför så undrar jag följande.
Vad gör ni för att få till en förändring? Vilka vill ni påverka? Hur ska ni nå fram med eran åsikt?


Personangrepp tillför inget till diskussionen utan sänker bara respekten mot den som gör det. Klarar man inte av att argumentera kanske man bör låta bli det och gå och se TV eller något annat.

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

norsken  
#220170 T24x4 : Om du läst mitt inlägg tidigare hade du haft ditt svar !!!
Det är upp till politikerna att lagstadga om att de som arbetar i Sverige ska ha en lön enligt kollektivavtal, så fungerar det i Norge o många andra Europiska länder, jag har inga problem med att utländska åkerier kör i Sverige bara vi kör på samma villkor.

Förstår inte varför ni är på detta forum ? Era meningsfränder finns på Avpixlat mm :-o

   TS
Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220175
norsken skrev:T24x4 : Om du läst mitt inlägg tidigare hade du haft ditt svar !!!
Det är upp till politikerna att lagstadga om att de som arbetar i Sverige ska ha en lön enligt kollektivavtal, så fungerar det i Norge o många andra Europiska länder, jag har inga problem med att utländska åkerier kör i Sverige bara vi kör på samma villkor.

Förstår inte varför ni är på detta forum ? Era meningsfränder finns på Avpixlat mm :-o


Jag måste vara dålig på att leta så därför låter jag du länka till svaret.
Frågorna var

1. Vad gör ni för att få till en förändring?
2. Vilka vill ni påverka?
3. Hur ska ni nå fram med eran åsikt?

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

norsken  
#220176 Vilka vi ?
Tar det en sista ggr, det är ett politiskt beslut som måste till !
Jag är inte politiker o jag har inte röstat på Moderaterna , som vill ha ett samhälle för 10% av befolkningen !
Antar att du röstat på SD ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

vetinte  
#220181 A
Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 17:32, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220183
norsken skrev:Vilka vi ?
Tar det en sista ggr, det är ett politiskt beslut som måste till !
Jag är inte politiker o jag har inte röstat på Moderaterna , som vill ha ett samhälle för 10% av befolkningen !
Antar att du röstat på SD ?


Har inte pratat om VI utan om NI som är berörda och vill få till stånd en ändring. Det är politikerna som måste göra en förändring men det är NI som måste påverka dom. Vad har du gjort för att få till en förändring? Är det bara politiker du vill påverka? Ska du inte försöka få med större organisationer som också kan hjälpa till att trycka på politikerna?

Förstår inte varför du är så fientligt inställd och inte vill svara på våra frågor. Vad har det att göra med vilket parti jag röstar på? Det är inte det som vi diskuterar! Jag tycker att du ska sluta att klanka ner på andra oavsett vad dom tycker eller röstar på. Klarar du inte av det så tycker jag att du inte tillför något vettigt till diskussionen.

Avatar Fallback

Re: SCA prispressning till en ny nivå !!!!

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220188 Är det möjligt att lagstifta att utländska åkare ska ha en ersättning motsvarande svenskt kollektivavtal utan att det bryter mot någon paragraf i EU?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).