Logistik, Transport

Bygga bro för traktor och fyrhjuling

80 inlägg 73927 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bygga bro för traktor och fyrhjuling

halvproffs  
#361954
halvproffs skrev:Har tänkt gjort precis som Landström på några överfarter. Alltså att använda 2 eller flera mindre trummor som bro. Tror att jag kan få/köpa billigt överblivna från bygget. Är inte speciellt imponerad av träbroars hållfasthet.

I Uvskogens fall skulle jag använt plasttrummor.


Det blev som jag tänkte då. Fick överblivna plaströr 5"o6" på bygget. Hade inget material att fylla över med så jag högg massaved och lade över som nu är fastfrusna. Är nu där och hugger så snart blir det att provköra över broarna. Det är 5 broar på myrmark som jag dikade i början på 80-talet och det har växt bra sen dess.

Användarvisningsbild

Re: Bygga bro för traktor och fyrhjuling

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362181
Mangan skrev:Inte orkar jag vänta till imorgon?! :D

Lugn, bara lugn. Vi får snart kallare väder i våra trakter och då kan man puttra omkring med traktorn lite hur man víll :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bygga bro för traktor och fyrhjuling

svampbob  
#362310 Tog en bild då jag tuffade över idag men det syns inte mycket av brokonstruktionen under allt granris.

Avatar Fallback

Re: Sv: Bygga bro för traktor och fyrhjuling

Blivande snickare  
#362364
svampbob skrev:Tog en bild då jag tuffade över idag men det syns inte mycket av brokonstruktionen under allt granris.

Gör väl inget så länge du inte bommar ;)

Användarvisningsbild

Re: Sv: Bygga bro för traktor och fyrhjuling

svampbob  
#362380
Blivande snickare skrev:
svampbob skrev:Tog en bild då jag tuffade över idag men det syns inte mycket av brokonstruktionen under allt granris.

Gör väl inget så länge du inte bommar ;)


Bron är 3 meter bred och jag upptäckte att det inte var så mycket då jag idag gjorde en 90 graders sväng direkt efter bron för att sköta längs efter diket.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).