Logistik, Transport

Hur hitta lediga transporter??

19 inlägg 18395 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur hitta lediga transporter??

ÅsaNisse  
#190102 Jag har kollat runt och försöker hitta lediga transporter då och då ,men det finns inget bra sätt att leta på. Någon som vet hur man hittar en ledig godsbil eller maskintrailer för resor både inom och utom Sverige. Jag funderar både på att ta hem en minigrävare från tyskland och ev en traktor från Finland. Samtidigt har jag en pall som ska till Gällivare, men Schenker vill ju tydligen att jag ska köpa bilen för att köra dit den. Hutlösa priser för privat/småföretagare.
Finns det någon databas/forum för detta behovet, annars kanske det kan vara något att starta upp?!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur hitta lediga transporter??

loppan  
#190106 http://www.transportguiden.se/

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

skogshasse  
#190117 hej på er jag prata med dhl om transport av 2 st däck till en baklastare från hultsfred till hudiksvall och dom ville ha över 6000 kronor men schenker tog 1980 kronor för samma transport så det lönar sig att kolla runt

Användarvisningsbild

Re: Hur hitta lediga transporter??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190146 Ja, det lönar sig att kolla.
En del bolag kan ha svårt att fylla upp bilarna åt ena hållet, och då kan man kanske få bra pris...

På mitt jobb skickar vi till Finland med schenker ibland, och vissa perioder har dom stora problem att fylla bilarna från Finland, kan man pricka in en sådan period kan man kanske få bra pris där.

Hittade lite som man ju i alla fall kan prova med...

http://www.eurotransport.se/
http://www.transporten.nu/

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

Niklas B  
#193859 Hejsan om du inte fått tag i någon som kan köra din mimi grävare kan du ringa till Niklas B som har ett dunderbygge
tele nr 070-6609350

Användarvisningsbild

Re: Hur hitta lediga transporter??

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193947 jag annonserade på Blocket.

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

ÅsaNisse  
#199261 Dessa transportsajter som redovisas ovan är inte värda namnet. Det är nu över 2 månader sedan jag skickade förfrågningar och har ännu inte fått svar. Dessa transporter är nu lösta på annat sätt, men nu kommer nästa lilla resa. En minigrävare från Stockholm/Värmdö- Småland.
Någon som har en tomresa?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199272 Fråga även på lokala lastbilscentraler kan hjälpa till med mer än man tror,på båda orter.
Även bärgare kör ju hit och dit ibland och kanske inte har något emot last på väg hem.

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

ÅsaNisse  
#199353 Min erfarenhet är att lokala lastbilcentraler är just lokala. De kör sällan utanför kommungränsen.
De billiga transporterna hittar man hos åkare som kör utanför LBC i egen regi och slipper betala % till flådiga kontor. Problemet är att hitta dessa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur hitta lediga transporter??

gonzzos  
#255342 Någon som har koll på vad d ca skulle kosta att köra ner en skördare från Norge till mig i syd Sverige en nätt resa på 140mil?

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

Tosca  
#255347 Jag fick ett pris på transport med dunderbygge för ett år sen på 100 kr/mil tur o retur.

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

torsten83  
#255349 Ja vet där e en firma som kör land å rike runt med sina bilar. conweld heter firman.

Vi brukar använda dom på den firman ja jobbar.

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

jonsve02  
#255359
ÅsaNisse skrev:Dessa transportsajter som redovisas ovan är inte värda namnet. Det är nu över 2 månader sedan jag skickade förfrågningar och har ännu inte fått svar. Dessa transporter är nu lösta på annat sätt, men nu kommer nästa lilla resa. En minigrävare från Stockholm/Värmdö- Småland.
Någon som har en tomresa?



Kolla med Rudéns i Mörlunda

Användarvisningsbild

Re: Hur hitta lediga transporter??

gonzzos  
#255361 Tackar för tipsen boys,är ju lite mickel innan man kan slå till på maskinen.ska snoka runt lite så får vi se om d nappar.

Avatar Fallback

Re: Hur hitta lediga transporter??

mooos73  
#255446 Tror du ska ringa Stefans transport, Bollnäs. http://www.stefanstransport.se/
Han är aldrig omöjlig!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).