Logistik, Transport

shopping runda me pågen....FH 16 MM

29 inlägg 10052 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135045
trislc skrev:jd6630 - Är du en sydligare "Nolltax" eller bara en ny provokatör?


Varför inte bådadera?

Den här typen av folk blir jag inte klok på. Kan ju nästan tro det är sonen själv som är faren så att säga.

Användarvisningsbild

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135062
kjugekarlsson skrev:
trislc skrev:jd6630 - Är du en sydligare "Nolltax" eller bara en ny provokatör?


Varför inte bådadera?

Den här typen av folk blir jag inte klok på. Kan ju nästan tro det är sonen själv som är faren så att säga.

Och det tycker jag är enbart skoj!

Användarvisningsbild

Re: shopping runda me pågen....FH 16 M

svempus  
#135066
obantteg skrev:Sålänge förälder och unge bor på samma adress är det inget problem att ha bilen ställd på den äldre.
Om men däremot är folkbokförda på olika adresser så måste man vara rätt lurig för att komma undan, försäkringsbolagen anställer föredetta poliser som får i stortsett samma rättigheter som polisen har, för att motverka försäkringsbedrägeri.

Min förstabil som jag köpte för några månader sen skulle kosta 12-15 tusen på mig, på min far blev det 3600..

Har du nån mer info om volvon?

det funkar så länge ungen ger fan i att stylar sönder bilen och skicka i baslåda och eve turbo i bilen. inte så lätt att säga att "Inga britt 56 år" är huvudsakliga brukaren då när försäkrings bolaget tittar på bilen om det har hänt något...

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

axwell  
#135067
Slurfi skrev:Inlägg av Slurfi » Idag, 08:42

kjugekarlsson skrev:

trislc skrev:jd6630 - Är du en sydligare "Nolltax" eller bara en ny provokatör?



Varför inte bådadera?

Den här typen av folk blir jag inte klok på. Kan ju nästan tro det är sonen själv som är faren så att säga.


Och det tycker jag är enbart skoj!


"Skoj", ja kanske det men på ett löjeväckande sätt.

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

NomagS  
#135078 Folk på denna sidan är rätt enspåriga! om man ser till att jd6630 faktiskt har varit till stor hjälp med tanke på att han ger pojken en lastbil o en bil vilket ger mindre lånkostnader! Han får juh en större chans att klara företaget om han inte har lån på flera hundra tusen. och om det behövs lånas så blir det kanske till reparationer eller expandera firman.

ni kanske tycker att jag är för ung för att veta något. men jag tycker det är bra att han vill att pojken ska ha de bra och inte ha prestatins ångest och dra in massa pengar för att betala av lånen.

men många här vill juh bara se på det negativt. och som det låter har juh pojken jobbat hårt så han kan nog förtjäna lite kred!

sen till er som inte vet hur de är med skilda föräldrar borde inte uttala er! oavsett om man är liten eller gammal så kan det vara tufft och speciellt om man inte kommer överens med sin/sina föräldrars nya.

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

BM 35  
#135080 Navara ska det vara något att ha de,,varför köpte du inte en Jänkare dom är ju rymlig och lastar bra,,det verkar inte som det sitter i pengarna för dig

Eller så driver du med oss ,,,,verkar ju mera sant de

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135081 Jag struntar i hur eller vad han gör och inte gör.

Det jag blir irreterad över är hans inställning och resonemang till allt och alla och vilka idioter vi verkar vara när vi vill hålla en seriös diskussion.

Användarvisningsbild

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135082 Om en snubbe har råd att ge vadsomhelst åt ungarna, fint.
Om en snubbe inte har råd att ge vadsomhelst åt ungarna, fint.
Vad ska vi gnälla om det för?

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

jd6630  
#135083 som nomags skriver, ja försöker hjälpa min son att komma igång med nåt eget utan att sitta med lån upp över öronen, o ifall ni vill veta så har ja en del lån jag med,betalar ca 70tusen i månaden i räntor,sen kan ni räkna själv
ni gnäller om en navara för ex antal kr,men inte ett ljud om en 5år gammal FH16 med kran, har ni nån matte kunskap så borde ni inse att den kostar mycke mycke mer än navaran.
en jänkare??? har aldrig funnits nåt intresse för sånna bilar,dessutom har jag fina erbjudande på nissan genom lrf o en väldigt bra åf.
skilda föräldrar,aa vi var gifta en natt sen dröjde de väl 2år innan vi sågs igen o då hade hon en liten kile, o har ni inte samma livserfarenhetee sajjer ja bara GRATTIS!!
slurfi o karlsson,när ni var 17-18 år tror ja knappast ni hade chansen o starta ett entreprenad företag som nu killen har för saj,visserligen har ja grävare o de sakerna men de e ju tack vara han har intresset av de, så e de så fel att ja vill hjälpa han o komma igång

   TS
Användarvisningsbild

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

Kse  
#135104 Viket jävla syjunta den här tråden blev då.
Ungefär som folk som ringer in till P3 och klagar på för mycket svordommar och könsord, och att all musik är på engelska.
Men sitt inte och lyssna på skiten och räkna svordommar, byt kanal!

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

Robertberg  
#135115 Eller delta inte i syjuntan..

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

jd6630  
#135119
trislc skrev:Du är en intressant profil, men det är en del uppgifter som inte verkar riktigt sannolika och nog behöver klaras ut av dej;

I annan tråd beskriver du dej enligt följande"... bjuder lite historia, 33år ensam ägare till ... "

33 år och 18-årig (minst) son innebär att du blev far vid 15 års ålder (?)

Vidare: uppgiften om en daglig dieselförbrukning på 800 - 1500 liter (för en som har fritid och nyttjar den till att hugga ved) i tråden "Lönsamhet med vedförsäljning" låter liiiiite mytomanisk....

Men du bjuder på spännande läsning!



jepp 33 år ensam ägare till jordbruk på 160ha,driver maskinstation åt andra bönder, har entreprenad firma där vi fixar trädgårdar o lite annat småjobb med 2 st volvo minigrävare o minilastare avant, kör på eon o svevia me huiddig 1260 med kran,så nog fan dricks de diesel här. bara tröskan kan man räkna 1100l/18tim
men slår ja ut årsförbrukningen blir de mellan 800-1500l dygnet
jepp en kille som fyller 18 i sept,mjo vi va väl inte så gammla när han blev till,fattar ente hur, en tjej på 3 år me min sambo
började sälja ved jan 2010 o sen dess har de rullat på,har de som hobby o lite extra jobb eftersom ja har 2 heltids,som ska bli 3 nu i sommar. 4 extra säsongs o helg jobbare som kommer o då e de bra me lite ved för dom o fixa.
killen ska starta egen entreprenad firma ´me lastbil o me mina minisar, troligtvis tar han även teleskoplastaren för maj. söker efter en 140-160 hjulare som komplement till 1260
så e rätt omfattande verksamhet här nere
nåt mer du inte fatta??

   TS
Användarvisningsbild

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135127 det är klart att det rullar på med veden om eu-bidrag är med å betalar både massaved å maskiner!(frågan är hur länge?) bokför till 100% bara ved-verksamhetaen för sig så kommer du gråta blod! 3 heltidsjobb!!?? ja...ska man ljuga så ska man göra det rejält!! nej min gode "matsson"...ta en(eller 3) groggar med redbull å bromsolja...så ska du se att det går över!! men det är klart..har man pengar så kan man ju sälja ved o transport av denna till förlust bara för att det är sååååååå roligt att klyva ved.....dessutom bräcka konkurrenterna!! som inte har eu-bidrag!! "hellre jobba gratis än att inte jobba alls"....kör hårt john "dyr" 6630!

Avatar Fallback

Re: shopping runda me pågen....FH 16 MM

jd6630  
#135133 finns väl mer än eu bidrag o plocka på saj,även om de inte ingår i min vedhörna. vad o vilka typer av eu stöd ja har tänker ja inte gå in på
kan nog bokföra veddelen o få ett rätt bra +netto oavsett om ja e billig me transporten eller ej
nästan 4 heltidjobb ifall du läser rätt,men har ett par drängar me,men du missa kanske de. gillar ente redbull,finns godare o blanda me, så snacka inte dricka me maj eftersom sambon e bartender. visst fasen ska man jobba lite mellan varven ´man sliter ut saj. nu ska ja iväg o hämta michelin hjulen till L70F sen ska de köras halm i stora lass

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).