Logistik, Transport

Isuzu

8 inlägg 17040 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Isuzu

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131667 Är det någon som har erfarenhet av dessa,är på jakt efter något fyrhjulsdrivet att åka i.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Isuzu

Knegarn  
#131710 Jag har kört en d-max sen hösten 07, ja e väldigt nöjd lågvarvad o väldigt funktionell. har kört 8000 mil nu. ett problem hade jag med den i vintras och det var att jag backa upp på flaket med skördarn, fast det kan man kanske inte skylla på isuzu.

Användarvisningsbild

Re: Isuzu

finskpinne  
#131713 Hmm... Kanske du borde ta lite semester om du inte ser skillnad på Isuzun och Volvon!! :mrgreen:

Jag var och provkörde en Isuzu med 3 liters motor och automatlåda. Den var väldigt bra utrustad så den kändes riktigt bra faktiskt. Men jag satte mig även i en modell som var ganska renrakad på utrustning och den kändes väldigt plastig.

Avatar Fallback

Re: Isuzu

daniel 75  
#131804 Jag har en Isuzu D max fick lacka om båda framdörrarna förra året pga av rost nu har rosten kommit tillbaks och även på andra ställen på dörrarna. Ingen vet var det kommer ifrån vet att flera har haft samma problem. Bilen är två år och har gått 6000 mil.

Avatar Fallback

Re: Isuzu

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131866 Är det bara 09:or som är drabbade eller gäller det även andra årgångar?

   TS
Avatar Fallback

Re: Isuzu

Elfving  
#131938 D-Max byggs i Thailand (inget negativt med det) och verkar vara bra bil för pengarna. Vidare så har Isuzu (åtminstone globalt sett) ett rykte om att vara väldigt driftsäkra och är en av världens största tillverkare av dieselmotorer. Med tanke på de motorproblem som funnits på senare tid med konkurrenten
Nissan King Cab (vevlagerhaveri trots god service) så tror jag säkert att Isuzu kan etablera sig på allvar även i Sverige.

Vet inget om rostproblemen.

Avatar Fallback

Re: Isuzu

daniel 75  
#132051 Jag var hos lackfirman idag han skulle föreslå att dom skulle byta båda framdörrarna vet ej hur generalagenten ställer sig än vet ej om det har varit rost på andra modeller än 09. Tycker annars att det är en bra bil. Drog lite mycket soppa med allvädersdäck. Kommit ner 0.91 med sommar däck och KCR. Är en automat så jag kanske får vara nöjd.

Avatar Fallback

Re: Isuzu

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132139 Verkar som om det är ris och ros som på alla andra bilar.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).