Logistik, Transport

Olycka mellan backande timmerbil och personbil

34 inlägg 27976 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Olycka mellan backande timmerbil och personbil

Flax12  
#442974 Be att få åka med i lastbilen nästa gång dom hämtar. Då får man bra råd för just sin väg och en trevlig pratstund. Nyttigt och kul [WINKING FACE].

Användarvisningsbild

Re: Olycka mellan backande timmerbil och personbil

Smålandshuggarn  
#443161 Smart där! :-BD

Avatar Fallback

Re: Olycka mellan backande timmerbil och personbil

jannee  
#443179 Snål han spar men f*n han tar. Inte alla men de flesta försöker spara in lite här och där när ny väg anläggs eller när en gammal rustas upp.
Jag själv har varit likadan, visst vägen fungerar men den har med tiden inte växt, som man kanske i sin enfald trott. :oops:
Troligtvis måste jag åtgärda vändplanen och bredda vägen i några kurvor när de vanligt förekommande fordon blir 4 axlande bilar med 5 axlade släp.

Användarvisningsbild

Re: Olycka mellan backande timmerbil och personbil

Alexanderah  
#452271 Förlåt att jag kommer in här. Inte riktigt läst igenom allt. Men de finns backstick utmed höghastighets vägar utan några vänden längre in. Knappt ingen följer vmf regler för en skogsväg. Som timmerbilschaufför ser man de mesta. T.om distrikt höjdarna bestämmer att de ska ligga utmed sådana skit ställen.

Jag har faktiskt varit med om en olucka i vintras. Backstick efter ett krön o behövde få bort virket höll på att hamna i sidan.
Som sagt inte alltid de finns vänden på en skogsväg..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).