Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

753 inlägg 320333 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286955 Beror nog mkt på körsätt och däck, brorsans gamla 6,2 tog under litern med originaldäck och lagliga hastigheter. Vad tar en minipickis med stora hjul och tung fot som jämförelse?

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Skogstinsen  
#286958 Ja är det lika stora hjul så ligger dom nog ganska lika i förbrukning. Men är det 3 ton o uppåt 4 ton som ska iväg så går de ju åt diesel helt klart.

Men någongång måste man ju äga en jänkepickup. :-)

Du som vet lite slurfi, on man har en budget på 150 tusen vad ska man då köpa? Vill allra helst ha en dodge men om du fick välja.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287084 Har bara mobilt Internet just nu men, 150k räcker långt om man väljer en 2wd bensinare, kör man bara 2000 mil så är ju inte totala driftskostnaden så stor skillnad bensin/ diesel. Jag vill i framtiden privatimportera en lite beg 4wd regular cab Work Truck ,Long box 6" höjd, catback avgassystem, snygga fälgar & däck med hd huv och kromgrill plus diverse kromdetaljer. Det tror jag är en bra investering. Mkt bil för pengarna och går nog att sälja vidare efter nåt år med förtjänst.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

skogshasse  
#287118
Slurfi skrev:Har bara mobilt Internet just nu men, 150k räcker långt om man väljer en 2wd bensinare, kör man bara 2000 mil så är ju inte totala driftskostnaden så stor skillnad bensin/ diesel. Jag vill i framtiden privatimportera en lite beg 4wd regular cab Work Truck ,Long box 6" höjd, catback avgassystem, snygga fälgar & däck med hd huv och kromgrill plus diverse kromdetaljer. Det tror jag är en bra investering. Mkt bil för pengarna och går nog att sälja vidare efter nåt år med förtjänst.


har du någon bild på vad du menar

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Skogstinsen  
#287148 Ska man ha 2wd måste man nog ha 1 ton på flaket för att aset ska dra i snön på vintern! En motor på 400-500 kg måste ha motvikt.

Det är såna överpriser på de pickuper som är på blocket o dylikt. Så sett till priset tjänar man nog bra med pengar på att ta en från andra sidan sjön.

Man får söka vidare tillslut hittar man just den där pickupen. :-)

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287163 Jag har kört flera tiotusentals mil med 2wd jänkepickis vintertid i norra Lappland och jag brukar ha 50 till 100kg barlast =en plåtbit och en sandpåse på flaket, jag har även provat dubbfritt i flera år. Så därför anser jag mig ha viss insikt i hur pass bra det går och jag känner inte att man tvunget ska ha 4wd om inte ekonomin är på topp, för isf så tar man ju en 4wd utan att blinka.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Skogstinsen  
#287166 Är det diff spärr på bakaxel då slurfi?

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287205 Nej

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Skogstinsen  
#287210 Ja här nere i Hagfors Värmland finns det ingen vinter såsom i dalarna o norröver. Is o blask mest. Någon vinter är ju bra med kallt o torrt väder. Men jag tror dock, (vet inte) men det kan bli svårt för en bladfjädrad pickup att få bra fäste utan last. Säg sand på några hundra kg.

Nej en 4wd dodge är nog grejer om man ska köpa. Nån deciliter mer men det tjänar man på då man inte behöver slå sönder saker då man har kört ner 3 ton i lera eller snö. ;-)

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287227 Då är det bara det angenäma jobbet med att leta upp en sån kvar då.
Stressa inte det är köparens marknad.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288845 När jag tankade i Ytterhogdal härom veckan så stod det en rätt modern Ford F-350 där, fy fasen vilken frän "truck"!
Dubbelhytt, dubbelmontage och allmänt stor och stöddig.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288851 En fullsize skänker skönhet och förbättrar trafikmiljön, nån bild?

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Skogstinsen  
#299658 Nu har man bytt bil!! :-) detta är riktiga grejer. Dodge cummins 1996. Rakt rör, påställd pump och 8st 60w xenon. Så ljuset duger. ;-)

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299752 Oj!
Ja det var en riktig pjäs det där!
Jag kan ana flinet när du brakar på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311879
Bild

http://www.gmc.com/sierra-denali-pickup ... video.html

Några inspirerande videos

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).