Gallring

Sälja ved på rot?

3 inlägg 4645 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sälja ved på rot?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87818 Är det någon som brukar/har sålt ved på rot? Hur har det gått och har ni isf lyckats få in en slant?

Röjde en del eftersatt för 3-4 år sedan och lämnade,med facit i hand,för mycket björk.De verkar växa minst 1m/år och kan inte stå till 1:a gallring som tänkt utan att skada huvudstammarna.

Håller på med fler sådana bestånd och borde kanske fälla ut dessa 11-13cm björk för att få en fin granskog. Fast de blir fina vedbitar om några år.
Problemet är att jag inte har tid att ta rätt på dem själv och får man inte betalt för veden kan man lika gärna gödsla marken med dem.

/Nisse



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Sälja ved på rot?

Pensionär  
#87890 I teorin skulle väl de funka bra om man kan komma överrens om ett pris då förstås.

Men var försiktig med vem du släpper in i din skog. Kan ju bli en överraskning om du har råkar ut för någon girig typ som bara försöker komma över billig ved. Fäller lite hur som helst och skadar en massa av granarna.

Avatar Fallback

Re: Sälja ved på rot?

Akarllson  
#88384 vart bor du nisse??

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).