Gallring

200 kr kubik i kostnad, är det verkligen rätt?

31 inlägg 25668 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 200 kr kubik i kostnad, är det verkligen rätt?

andyb  
#86421 Som trådstarare så vill jag återkomma, denna gång mindre bitter...

Tydligen blev kubikkostnaden lite mindre och mellanskog har tagit vår frågan ang. priset på ett bra sätt.

De körde bort ved som jag hade tänk ta till egen ved ( missförstånd mellan förare o inspektorn) några timmar efter jag upptäckte detta så hade jag 35 kubik björkved på gården, så där ska de också ha en eloge.

Nu har jag inte fått facit i hand ännu på kostnader kontra inkomster, men jag har mycket bättre känsla i kroppen nu. Det som jag upplever bra är att man lär sig hur det fungerar med upphandlingar etc. runt skog.

Som uppavlad stadsbo är det mycket att lära runt skog...Tack för alla inlägg...

Att Holmen ger ett bättre pris på kostnaden ser jag inte som ett köpslående från deras sida, ska du köpa bil går du väl inte till första bästa bilhandlare o nöjer dig med ett pris bara...Dock kan det finnas känslor i affären om du exempel gillar ett bilmärke, jag har gillat det som mellanskog står för i botten, dock anser jag att man kan inte enbart lojalitets använda ett skogsbolag för att gården alltid gjort det...

Med facit nästan i hand känns allt bättre, lärdom:
...ropa inte hej förren du är över bäcken...återkommer med fullständigt facit...

   TS
Malwa
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).