Gallring

Grönt Kort

11 inlägg 11754 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Grönt Kort

Sturestelben  
#430600 Ang grönt kort...ngn här som har koll på kostnad för det!?



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Grönt Kort

anersimyra  
#430633 Runt 8-9.000 plus moms vill jag minnas.

Användarvisningsbild

Re: Grönt Kort

Sturestelben  
#430656 Rackarns dyrt alltså....[emoji848]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Grönt Kort

anersimyra  
#430670 Kolla upp då priserna varierar beroende på utbildare.

Avatar Fallback

Re: Grönt Kort

Håkan A  
#430721 5800 kr+moms fick jag ge hösten 2016. I den kostnaden ingick mat och fika. Som anersimyra säger, kolla upp vilka olika utbildare som finns i ditt område och vilken prisnivå dom ligger på. Sök på SYN, skogsbrukets yrkesnämnd, där finns alla utbildare listade.

Avatar Fallback

Re: Grönt Kort

mrvimek  
#430767 En fråga ! Vad betyder Grönt kort ?

Avatar Fallback

Re: Grönt Kort

Håkan A  
#430778 Om man skall vara noga så är detta inget Grönt kort idag, utan en utbildning som ger ett kompetensbevis inom Miljöhänsyn och kulturmiljövård i skogsbruket. Tidigare versioner av utbildningen gav ett s.k. grönt kort efter avklarad utbildning, och det begreppet lever fortfarande kvar, åtminstone bland dem som verkat länge inom skogsnäringen. Finns lite mer att läsa på följande länk: http://www.syn-kurser.se/

Sen finns det en hel massa andra gröna kort inom andra branscher och sektorer.

Användarvisningsbild

Re: Grönt Kort

anersimyra  
#430816 Jag ser att SYN utbildar i miljöhänsyn som jag förmodar är den gängse utbildningen för s.k grönt kort. Men det finns " högre " utbildningar som skogsstyrelsen efterfrågar vid upphandlingar. Nu duger visserligen bägge men vad är den " högre " varianten för utbildning ?

Avatar Fallback

Re: Grönt Kort

hfab  
#430829 Vissa upphandlingar jag tittat på kräver dessa "högre utbildningar" det har visat sig vara kurser som skogsstyrelsen anordnat. Ofta har det ingått i utbildnings paketet för de arbetsmarknads åtgärder som förekommit i skogsstyrelsens regi.

Användarvisningsbild

Re: Grönt Kort

anersimyra  
#430833 Ok..tack.. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Grönt Kort

moiam  
#435136 Jag betalade 7500+moms i Karlstad. 3 dagars kurs. Fika+lunch varje dag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).