Gallring

Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

25 inlägg 13215 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

Traktordave  
#429902 Hej.
Ska gallra drygt 1 ha och söker ngn som kör Vimekskördare och Vimekskotare i Blekinge/Östra Småland, i Kyrkhult närmare bestämt.
Tar tacksamt emot tips om ni är entreprenör eller känner ngn som har detta?



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

hfab  
#429905 Måste det vara vimek? Går det med Malwa som är i samma storlek?

Användarvisningsbild

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

Traktordave  
#429926 Malwa går också bra. Är intresserad av en beståndsgående maskin som kan göra en gallring. Har tittat på lite gallringar från en Rottne H8 och det ser absolut bra ut men skulle ändå vilja få mindre/färre/smalare vägar, så antingen Vimek/Malwa eller så diskuterar jag med en kille/gubbe som kör Hypro.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

hfab  
#429943 @swetrac kanske har någon entreprenör i närheten.

Avatar Fallback

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

hfab  
#431694 @Traktordave har du kommit i kontakt med någon entreprenör?

Användarvisningsbild

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

Traktordave  
#432035 Har pratat med en som gallrar med Hypro. Det är första alternativet just nu. Blir det av kör jag på det, annars ska jag söka kontakt med ngn med Malwa som du tipsade om @hfab. Tack för tipset förresten.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

Traktordave  
#440942 @hfab har nu pratat med Malwa som du tipsade om. Hade på g en försäljning av en Malwa skotare som skulle gå bakom en Rottne H8, relativt nära mig. Vi skulle höras om ngn månad och stämma av. Klart intressant.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

svampbob  
#440978 Finns det några kvar som med Vimek yrkesmässigt? Jag köpte nyligen en Vimek 610 han som hade kört den tidigare hade bytt upp sig en halv storlek. Det fanns tidigare en vimekgrupp här i Umeå trakten men dom har också gått upp i storlek igen.

Användarvisningsbild

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

Traktordave  
#440999 Jag har inte lyckats hitta några Vimekentreprenörer, åtminstone inte via SFO eller återförsäljare och andra kontakter. Fått nummer till några skogsägare med Vimekskotare

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

svampbob  
#441054 Jag ska kolla runt lite. Finns det inga så ser det inte så ljust ut för Vimek för jag tror inte att dom enbart kan leva på att sälja 4-hjulingar till privatpersoner och småskotare till Östeuropa.

Avatar Fallback

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

hfab  
#441076
Traktordave skrev:hfab har nu pratat med Malwa som du tipsade om. Hade på g en försäljning av en Malwa skotare som skulle gå bakom en Rottne H8, relativt nära mig. Vi skulle höras om ngn månad och stämma av. Klart intressant.


Spännande!
Återkom gärna med hur det går

Avatar Fallback

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441123 Tror Malwan är bredare än H8, läste att Malwa är 2,15, vet inte vad H8är

Användarvisningsbild

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

Lolich  
#441230 H8an är 5cm bredare när bägge har 600hjul [WHITE SMILING FACE]

Avatar Fallback

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

Vilsten  
#441244 I nordöstra Hälsingland finns en Vimek grupp med största Vimek skotaren (610)

Avatar Fallback

Re: Vimek-grupp/entreprenör sökes i Blekinge/ Östra Småland

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441259
Lolich skrev:H8an är 5cm bredare när bägge har 600hjul [WHITE SMILING FACE]

Enda jag mätt är på en Rottne 2004 med "normalhjul" 190 cm över kedjorna och 0470 Lillebror 195 cm över kedjorna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).