Gallring

Kranman P25 bärare med Stegmatare

89 inlägg 44357 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

80-90  
#380323 Hur grov stock klarar den av ???

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

sundelius  
#380335
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Nyss hemkommen efter en intressant stund i skogarna runt Bullaren.

Vi får se om jag hinner få upp något i videoväg under kvällen, vad tror ni om det?


:surp: Va hade du VIP-kort och fick komma en dag tidigare :?:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Fredrik Reuter  
#380432 Hej,
Javisst, så fick det bli!
Men tror inte något VIP kort behövs hos Kranman, de är gästvänliga!

Tanken med detta är främst att ge min syn på den nya bäraren och även filma och fota till er som inte kan vara med på öppet hus hos Kranman i morgon med start 10:00.

Det var ett trevligt besök som det finns mycket att skriva om.
Tyvärr har jag inte hunnit färdigt med någon officiell video ännu, har nog material till mer än en, men ni får hålla till godo med en förhandstitt nedan. Denna video är inte färdig, men jag hade ju nästan lovat videomaterial under kvällen och då får vi försöka på detta sätt.

Jag fick även testköra bäraren och har gått bredvid och filmat samt ställt många dumma frågor.

Men jag får återkomma om detta, hoppas arbetsmaterialet kanske kan ge något i alla fall!

Ni som åker på öppet hus hos Kranman imorgon får gärna rapportera era vinklar, det kan nog bli en trevlig dag. Fint väder med sol, småskaliga skogsmaskiner och 700 korvar, då kan det inte gå fel eller?

https://drive.google.com/file/d/0BzpulP ... sp=sharing

Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380463 Den ser ju ut att gå väldigt bra! Och jag är imponerad av priset. Dock funderar jag på hur det blir om man ska köra flera träd utan att flytta sig. Då går man ju vinscha rätt genom rishögen.

Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Vedproducent  
#380467 Jag ska åka dit en stund. Fast jag bor ju i Bullaren också så det är ju inte så långt. Lille pojken vill till skogen också och äta korv.
Var med när Kranman startades och byggde sin allra första griplastarvagn. Den tyckte Åke att jag skulle testa ordentligt hemma i skogen och komma med synpunkter vilket jag gjorde en vecka.

Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Fredrik Reuter  
#380495 Hej,
Ja, med tanke på storlek så presterar den bra. Jag har som sagt mycket mer att skriva om den, ska bara få loss lite tid på helgen.

Vad synd att jag inte visste om att du bodde i Bullaren Vedproducent, hade gärna kikat förbi en sväng!

Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Fredrik Reuter  
#380696 Korslänkar till tråden kranman p25 första gallring? som jag först trodde var denna som jag svarade i.

Vi får hålla koll på båda så slår jag samman eller liknande senare.

Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531636 Gammal tråd men jag provar i den. Tänkte införskaffa en Bison 1000 men den går inte in i huset! Ingen större katastrof har ju en bra vagn och atv att skota med. Får väl köpa en varmare jacka..... :wink:
Så då får det bli nummer 2 på listan, en P25. Har 10 Ha själv att gallra (tall) och hoppas även kunna få något bidrag av köra åt andra.
Så, ska jag köpa den? Vet att "lönsamt" blir det inte men blir det kul?

Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531640 Man ska skaffa sig dom saker man vill ha så snart som möjligt.

Livet är för kort för att gå i 5-10 år och drömma om saker.

Kan du lösa det ekonomiskt så köp! 👍

Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531641 Är det förstagallring av tall med fallande längd så tror jag att det går lika snabbt att köra manuellt. Men kanake inte lika kul efter några dar med dålig rygg.

Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

henrikett  
#531646 Klart du ska handla. Kommer inte ångra dej [emoji16]

Avatar Fallback

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Hema  
#532136 Kranman har nu gått ut med nyheten att de nu sålt 100st P25:or http://kranman.com/nyheter-entreprenad

Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Ingarhs  
#532313
Uvskogen skrev:Gammal tråd men jag provar i den. Tänkte införskaffa en Bison 1000 men den går inte in i huset! Ingen större katastrof har ju en bra vagn och atv att skota med. Får väl köpa en varmare jacka..... :wink:
Så då får det bli nummer 2 på listan, en P25. Har 10 Ha själv att gallra (tall) och hoppas även kunna få något bidrag av köra åt andra.
Så, ska jag köpa den? Vet att "lönsamt" blir det inte men blir det kul?
Det er ikke så mye å lure på, bare å kjøpe hvis økonomien tillater det. Fungerer også til enkelte vindfall, brukte den i kombo med atv+hydraulvagn i høst. Men lønnsomt i kroner og øre er det ikke, men jeg som sitter på kontor 80% holder ut en hel dag i skogen og kan dra på kontoret dagen etter uten å være ødelagt[emoji4]

Användarvisningsbild

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#532366
Ingarhs skrev:
Uvskogen skrev:Gammal tråd men jag provar i den. Tänkte införskaffa en Bison 1000 men den går inte in i huset! Ingen större katastrof har ju en bra vagn och atv att skota med. Får väl köpa en varmare jacka..... :wink:
Så då får det bli nummer 2 på listan, en P25. Har 10 Ha själv att gallra (tall) och hoppas även kunna få något bidrag av köra åt andra.
Så, ska jag köpa den? Vet att "lönsamt" blir det inte men blir det kul?
Det er ikke så mye å lure på, bare å kjøpe hvis økonomien tillater det. Fungerer også til enkelte vindfall, brukte den i kombo med atv+hydraulvagn i høst. Men lønnsomt i kroner og øre er det ikke, men jeg som sitter på kontor 80% holder ut en hel dag i skogen og kan dra på kontoret dagen etter uten å være ødelagt[emoji4]


Tack! :d

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).