Kranman P25 bärare med Stegmatare

Malwa
 Svara  82 inlägg  13282 visningar  10 följer

Re: Kranman P25 bärare med Stegmatare

#380323 Hur grov stock klarar den av ???

Malwa Gallring
Användarvisningsbild

Fredrik Reuter skrev:Hej,
Nyss hemkommen efter en intressant stund i skogarna runt Bullaren.

Vi får se om jag hinner få upp något i videoväg under kvällen, vad tror ni om det?

:surp: Va hade du VIP-kort och fick komma en dag tidigare :?:

TS
Användarvisningsbild

#380432 Hej,
Javisst, så fick det bli!
Men tror inte något VIP kort behövs hos Kranman, de är gästvänliga!

Tanken med detta är främst att ge min syn på den nya bäraren och även filma och fota till er som inte kan vara med på öppet hus hos Kranman i morgon med start 10:00.

Det var ett trevligt besök som det finns mycket att skriva om.
Tyvärr har jag inte hunnit färdigt med någon officiell video ännu, har nog material till mer än en, men ni får hålla till godo med en förhandstitt nedan. Denna video är inte färdig, men jag hade ju nästan lovat videomaterial under kvällen och då får vi försöka på detta sätt.

Jag fick även testköra bäraren och har gått bredvid och filmat samt ställt många dumma frågor.

Men jag får återkomma om detta, hoppas arbetsmaterialet kanske kan ge något i alla fall!

Ni som åker på öppet hus hos Kranman imorgon får gärna rapportera era vinklar, det kan nog bli en trevlig dag. Fint väder med sol, småskaliga skogsmaskiner och 700 korvar, då kan det inte gå fel eller?

[video]https://drive.google.com/file/d/0BzpulPp_DDpsSnNaaDlIVFktcGM/view?usp=sharing[/video]

#380463 Den ser ju ut att gå väldigt bra! Och jag är imponerad av priset. Dock funderar jag på hur det blir om man ska köra flera träd utan att flytta sig. Då går man ju vinscha rätt genom rishögen.

#380467 Jag ska åka dit en stund. Fast jag bor ju i Bullaren också så det är ju inte så långt. Lille pojken vill till skogen också och äta korv.
Var med när Kranman startades och byggde sin allra första griplastarvagn. Den tyckte Åke att jag skulle testa ordentligt hemma i skogen och komma med synpunkter vilket jag gjorde en vecka.

Användarvisningsbild

#380495 Hej,
Ja, med tanke på storlek så presterar den bra. Jag har som sagt mycket mer att skriva om den, ska bara få loss lite tid på helgen.

Vad synd att jag inte visste om att du bodde i Bullaren Vedproducent, hade gärna kikat förbi en sväng!

Användarvisningsbild

#380696 Korslänkar till tråden kranman p25 första gallring? som jag först trodde var denna som jag svarade i.

Vi får hålla koll på båda så slår jag samman eller liknande senare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
BJM bärare med Skogsolle40 av bjmkotten - mån 14 nov 2011, 21:48
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner
0 svar
1286 läst
av bjmkotten     
mån 14 nov 2011, 21:48
Hypro bärare av Lars Nyman - tor 04 okt 2012, 18:58
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner

123
41 svar