Gallring

Pris på första gallring

4 inlägg 4756 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris på första gallring

Tenggren  
#161549 Tjena. Jag ska göra en första gallring som ligger på ungefär 3 ha och det ska huggas manuellt. Min fråga är då hur mycket ska jag ta betalt? Ska jag göra som med en röjning och sätta ett fast pris per hektar eller timlön?
Tacksam för svar! :smile:



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Pris på första gallring

Johanm  
#161740 Hej!

Jag skulle hugga per timme! Runt 300- 330kr. Det kommer nog att bli dyrt för markägaren då man inte hugger så många kubik/tim om man jämför med maskin. Sedan kan man ju alltid diskutera om det blr "bättre" gallrat när man hugger manuellt och eventuellt får tillbaka pengarna vid framtida åtgärder. Men vid just denna åtgärd kommer antagligen utgifterna överstiga inkomsterna, men det ska ju inte vara ditt problem!

Hälsningar

/Johan

Avatar Fallback

Re: Pris på första gallring

stihl91  
#162012 Ett tredje alternativ är att ta betalt per bit du hugger. Eller ett fast pris per kubik men då måste du vänta ganska länge tills dem har mätt in virket.

Avatar Fallback

Re: Pris på första gallring

Tenggren  
#163492 tacksam för båda svaren, blir till att hugga per timme! Tror det blir det bästa :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).