Skogs fundering

Stora Enso
 Svara  26 inlägg  3356 visningar  4 följer
Användarvisningsbild

Re: Skogs fundering

Vilsten skrev:
johanhm skrev:
Vilsten skrev:Om det är tomtmark behövs inte avverkiäningstillstånd

Tur man inte lyssna på dig totalt fel spelar ingen roll om de e skogs eller tomtmark måste anmälas pratade nyss med Skogsstyrelsen.

Konstigt jag fick rakt motsatt information för nått år sedan. Det visar hur viktigt det är att få tag på rätt tjänsteman, och hur man som markägare aldrig kan vara helt säker på den information man får.

Jag snackade med en tjänsteman för nån månad sen om en tomt jag har mitt i byn på 3ha, han menade
att där får man göra vad man vill, det blir ingen uppföljning från hans sida.

Enso Cat

#426594 Man tycker att det skulle vara väldigt fyrkantigt om dom skulle peta i tomtmarker också. Kom själv att tänka på min huggning på tomten av gråal vid bäcken. Inte ett träd kvar. ca 50fub. Kommer ni och besöker mig när jag skakar galler för jag vägrar betala böterna :D

Användarvisningsbild

halvproffs skrev:Man tycker att det skulle vara väldigt fyrkantigt om dom skulle peta i tomtmarker också. Kom själv att tänka på min huggning på tomten av gråal vid bäcken. Inte ett träd kvar. ca 50fub. Kommer ni och besöker mig när jag skakar galler för jag vägrar betala böterna :D

Japp

halvproffs skrev:Man tycker att det skulle vara väldigt fyrkantigt om dom skulle peta i tomtmarker också. Kom själv att tänka på min huggning på tomten av gråal vid bäcken. Inte ett träd kvar. ca 50fub. Kommer ni och besöker mig när jag skakar galler för jag vägrar betala böterna :D

Skanse minska skit i vad dom säger på Skogsstyrelsen. O bara gallra riktigt grovt jag själv tror inte heller bön kommer att kontrollera hur mycket jag hugger bort sö e väll bara o köra på :)

TS

Du har väl inte "väsentligt förändrat livsvillkoren för djur och växtliv" ,för då måste du söka strandskyddsdispens vid bäcken. Kommun och Länsstyrelse där jag bor tolkar lagen väldigt restriktivt och har åsikter om det mesta någon vill göra. :evil: :twisted: Hoppas du slipper skaka galler av den anledningen. :smile:
Hälsn Olle

sundelius skrev:

Japp

×2.

Användarvisningsbild

#426746 @halvproffs

Lite kaffe å en tårta med en fil i ska jag ta med. :wink:

Erre skrev:@halvproffs

Lite kaffe å en tårta med en fil i ska jag ta med. :wink:

Finns ju batteri vinkelslip nu för tiden :mrgreen:

Användarvisningsbild

#426753 Hehe.
Blir en rejäl tårta. :mrgreen:

Erre skrev:Hehe.
Blir en rejäl tårta. :mrgreen:

Vi blir många på plats som ska smaka ;)

#426756 Jönssonligan känns det som och ni är välkomna :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Fundering om avverkningsanmälan av häsmyra - mån 08 dec 2014, 10:20
i Avverkning (slutavverkning)

123
39 svar
12368 läst
av jannee     
ons 10 dec 2014, 12:44
Fundering ang lagring. av OlarsM - tor 07 nov 2013, 00:08
i Motorsåg och handhållet

12