Intrång på mark

Svara  24 inlägg  3173 visningar  12 följer

Re: Intrång på mark

#402838 Har tillkommit barn som delägare men beteendet har funnits innan, dock i mindre omfattning.

Trist när man försökt göra det bästa av situationen, stör ju inte mig att de använder gräsmattan tex och är ju guld värt att ha goda relationer med grannar men....nu är det slut med det tydligen :shock:

TS

#402842 Det gäller verkligen att stämma ån i bäcken.
Är nästan alltid så att ge man handen tar de hela armen o.s.v.
Accepterar de inte dina förslag kan du alltid vända dig till fogden för en avhysning. Tar visserligen lite tid innan det händer något men på sikt kanske det kan vara din enda lösning.
Anmäla till polisen är absolut ingen mening med, de bryr sig inte.
Egenmäktigt förvarande är det ingen som tar så allvarligt på, åverkan eller skadegörelse är dock "något" allvarligare.
För övrigt är DU personligen ansvarig för allt som finns på din mark - kanske något att ha i åtanke.

#402861 Det är pga detta som man ska skatta sig lycklig att man inte har några sommarstugetomter eller andra tomter att sälja!

Är det du som har styckat av och sålt tomterna?

haggloader skrev:Det är pga detta som man ska skatta sig lycklig att man inte har några sommarstugetomter eller andra tomter att sälja!

Vad tillför detta en frågeställare i trångmål?

Användarvisningsbild

#402916 Skriv arrende (typ 3-8kr/kvm + index) eller sälj eller låt kronofogden avhysa...
Stå på dig...

#402924 Tack för era tankar och råd. Bra att höra andras åsikter också. Ska vänta in ett bud och om det inte är riktigt ordentligt tilltaget så kommer jag att avhysa dem å det bestämdaste. Som nån skrev så är ju allt dom byggt på min mark mitt ansvar.

Återkommer när och om jag får nått bud :smile:

TS

Ernst skrev:
haggloader skrev:Det är pga detta som man ska skatta sig lycklig att man inte har några sommarstugetomter eller andra tomter att sälja!

Vad tillför detta en frågeställare i trångmål?

Som jag ser det tillför det perspektiv.
Om man har sålt och avstyckat tomter har man inbjudit till framtida problem, så illa är nog verkligheten.

#408872 Arrendera ut är mitt råd. Sälja mark gör man bara om man behöver pengar. Såld mark är såld mark o borta för evigt. Ett litet arrende tickar på i spargrisen.

#410135 Hur har det fått @Vedvid?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Intrång på mark av Vedvid - ons 10 aug 2016, 12:44
i Skogsfastigheter
0 svar
22 läst
av Gäst     
tor 01 jan 1970, 01:00
Intrång på mark av Vedvid - ons 10 aug 2016, 12:58
i Skogsfastigheter
0 svar
27 läst