Köp av motorsåg

Stora Enso
 Svara  7 inlägg  3420 visningar  3 följer

Köp av motorsåg

#275301 Hej! Om jag köper en ny motorsåg idag och ska deklarera nästa vecka får jag dra av momsen på engång eller måste man vänta ett år. /Stefan

TS
Enso Cat
Användarvisningsbild

Re: Köp av motorsåg

#275305 Du får vänta ett år

#277447 hppas att ni kan klara er med våren nästan som sommar varmt ute :oops:

chatrummet:vår sommar

#277448 hoppas att ni klarar er under våren så varmt som lava :lol: :ymapplause: O:-) :-B i-) i-) **== :(|) x_x :P ha-ha-ha

smailies

#277449 :surp: :sad: :geek: :ugeek: :smile: :grin: :wink: :o :shock: 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :) :( ;) :D ;;) :ymhug: :-\ :x :ymblushing: :p :-* =(( :-o X( :ymsmug: B-) :-s #:-s :ymdevil: :(( :)) :| /:) =)) O:-) :-B =; i-) 8-| L-) :ymsick: :-$ [-( :o) 8-} :ymparty: (-| =p~ :-? #-o #-o :-ss @-) :^o :-w :ymsigh: :ymtongue: :ymcowboy: :@) 3:-O :(|) @};- %%- **== (~~) ~o) 8-x =:) :ymalien: :-l :ympray: $-) b-( :ympeace: [-x \:D/ \:D/ :ymbringiton: ;)) :ymhiro: :ymbilly: (%) :-@ ^:)^ :-j (*) :)] :-c :-c ~x( :-h :-t :ymdaydream: :-?? :o3 x_x :!! :-q :-bd :-! :-! :ar!

Användarvisningsbild

långholmen skrev:Hej! Om jag köper en ny motorsåg idag och ska deklarera nästa vecka får jag dra av momsen på engång eller måste man vänta ett år. /Stefan

Det beror helt på hur du valt att redovisa omsen, månadsvis, kvartalsvis eller årsvis. Jag valde kvartalsvis som en kompromiss mellan att ligga ute med pengarna och "jobbet" med att redovisa. Men med det programstöd jag har nu så kunde jag lika gärna göra det varje månad. Förstår inte varför jag ska låna ut pengar till staten?

så ansök du om i varje fall kvartalsvis momsperiod så får du tillbaka momspengarna snabbt och bra. Allt görs enkelt med e-leg p SKV sida, pengarna på kontot efter några dar.

Användarvisningsbild

#277464 Jo det är fint med bank-id eller e-leg osv mkt bra och snabba funktioner hos skatteverket.
https://www.verksamt.se/
Där finns det mesta man behöver.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Ny motorsåg! av karlssonxpg - ons 30 jan 2013, 19:21
i Motorsåg och handhållet
4 svar
1825 läst
av karlssonxpg     
ons 30 jan 2013, 22:18
Vad är det för Motorsåg?! av TrioBrake - mån 08 aug 2016, 16:18
i Motorsåg och handhållet
4 svar
1443 läst