Får man såga i träd som ligger ned?

Stora Enso
 Svara  50 inlägg  20474 visningar  10 följer

Re: Får man såga i träd som ligger ned?

jannee skrev:Erbjud gubben du tror det var som sågade av träden att han slutför hela jobbet + skotar ut allt till bilväg.
Har man påbörjat ett uppdrag ska man självklart också avsluta det, han verkar ju villig eller....
Gör han så = no bad feeling.

Nu har gubben som sågade itu mina träd gett sig till känna och jag ska föreslå precis som du skriver att han ska slutföra jobbet, dvs skota ut dem till bilvägen ca 1km därifrån så kan jag ta reda på dem därifrån. Det tycker jag faktiskt är rimligt.

TS
Enso Cat
Användarvisningsbild

#263330 Var det den du trodde, eller nån helt annan?

Det är en lämplig lösning du erbjuder.

ruth skrev:
jannee skrev:Erbjud gubben du tror det var som sågade av träden att han slutför hela jobbet + skotar ut allt till bilväg.
Har man påbörjat ett uppdrag ska man självklart också avsluta det, han verkar ju villig eller....
Gör han så = no bad feeling.

Nu har gubben som sågade itu mina träd gett sig till känna och jag ska föreslå precis som du skriver att han ska slutföra jobbet, dvs skota ut dem till bilvägen ca 1km därifrån så kan jag ta reda på dem därifrån. Det tycker jag faktiskt är rimligt.
Härligt :P :P Vi vill gärna följa " ärendet " framgent :smile: :smile:

#289114 Ska kanske uppdatera så ni får höra slutet på historien.

Träden drogs fram till vägen där jag hämtade ungefär hälften, dvs de jag orkade lyfta upp på släpvagnen.
Resten låg kvar fram till midsommar då någon som bodde där blev less på att se dem så han körde hem dem till mig, en sträcka på ca 8km. Det var väldigt snällt.

Så allt löste sig till det bästa och nu har jag lite stockar att kapa upp till vedeldningen i vinter.

Bax skrev:Var det den du trodde, eller nån helt annan?

Det var en annan. Efter att ha ringt 2 st så mailade jag Tandsbyns IF eftersom en av dem sa att det var deras skidspår, och den som läste mailet skickade det vidare till den som kapat upp mina träd och han i sin tur mailade mig och sa att det var han som var skyldig och undrade vad jag ville att han skulle göra.

TS
Användarvisningsbild

#289119 Låter som en sån där perfekt historia som kan avslutas med "Slutet gott - allting gott"! :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Såga av träd 1/3 upp ... av palbin - tor 28 feb 2013, 21:22
i Trädfällning (arborist)

123
31 svar
17461 läst
av palbin     
sön 28 apr 2013, 20:52
Såga byggnadsmaterial av vilka träd? av Pe_Er_79 - tor 28 feb 2013, 22:00
i Skogsmiljö och Trädlära

12