Rätta felaktiga bokslut i efterhand.

Stora Enso
 Svara  6 inlägg  2405 visningar  2 följer

Rätta felaktiga bokslut i efterhand.

#127949 Jag gjorde en upptäckt idag.. Mina förenklade bokslut sedan 2007 är felaktiga..

Jag har anlitat LRF konsult för hjälp med deklaration och bokslut så att det inte skulle bli fel, men det hjälpte tydligen inte.

Ingen av mina bokslut har något U1-U4 ifyllt även fast jag har expansionsfond och har gjort flera avsättningar till skogskonto.

Dessutom har inte värdet av mina skogskonton räknats in i omsättningtillgångarna B9.

Hur går man tillväga för att rätta till detta i efterhand?

TS
Enso Cat

Re: Rätta felaktiga bokslut i efterhand.

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127962 Man kan rätta deklarationen (vilket jag antar att du menar) 5 år tillbaka. Det är bara att lämna in nya. Fråga skatteverket.

#127970 Deklarationen är rätt, men det är blanketten "förenklade årsbokslut" som blivit fel.

TS

#127976 Jag ringde skatteverket och fick svar på min fråga..

Bokslut får man inte göra om, men jag kan en notering som förklarar vad som är fel och hur det borde vara och spara det tillsammas med bokslutet så att om det blir en revision så kan felen förklaras.

Sedan får jag se till så att LRF gör rätt från i år.

Eftersom det förenklade bokslutet inte skickas in så påverkas inget direkt av att det finns fel i det.

TS

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127978 Ah, okej, har inte satt mig in i hur de blanketterna funkar.

#128020 Men det där är ju bara upplysningsrutor i en för övrigt oväsentlig blankett. Skulle kunna tänka mig att 90 % av alla här inne inte ens fyllt i den blanketten överhuvudtaget. Det är ju bara en kopia av NE.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Debatt: Biobränsle är den rätta vägen av Niking - lör 28 maj 2016, 01:04
i Bioenergi

1234
52 svar
21330 läst
av Bosse1     
ons 01 nov 2017, 15:37
Torka virke i efterhand... av Engan - lör 02 jul 2016, 08:15
i Avverkning (slutavverkning)
5 svar
2291 läst
av Engan     
tor 07 jul 2016, 09:57
Koppla ett bromsuttag i efterhand på Valmet 505 av skogslaban - ons 11 jan 2017, 13:18
i Traktorer och processorer
4 svar
1060 läst
av gnisten83     
ons 11 jan 2017, 17:53
Skogspriserna ofta felaktiga av Niking - tor 12 mar 2015, 01:37
i Skogsfastigheter
4 svar
1819 läst
av jannee     
tor 12 mar 2015, 19:24
Annonser