Skogsmiljö och Trädlära

VÅREN 2010

11 inlägg 3524 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

VÅREN 2010

Tall  
#82121 När kommer våren så man kan ut i skogen och jobba igen??? Någon som vet?



   TS
Avatar Fallback

Re: VÅREN 2010

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82123 Jag gissar på snöfritt i skogen vid 1:a maj södra Östergötland 200m höjdläge.
Någon som sätter emot :mrgreen:
Senast redigerad av Röjkvist mån 15 feb 2010, 13:25, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: VÅREN 2010

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82124 Jag har planerat in ett fyrdagarsskift i skogen i slutet av februari, då får det vara vilken årstid det vill. Här ska huggas! :grin:

Det bör vara snöfritt innan påsk i södra västergötland. Det knyter jag tummen för!

Avatar Fallback

Re: VÅREN 2010

Tall  
#82125 Var ute i skogen idag, fick gå hem igen , snö till grenen på byxorna och en fälld björk som försvann i snö. Skit också.

   TS
Avatar Fallback

Re: VÅREN 2010

Fredde73  
#82131 Började i lördags. Plockhugger en och annan timmertall i ett naturvårdsklassat område och kör ut med snöskoter. Som sagt här ovanför så försvinner träden i snön när man fäller men att köra upp skoterspår kors och tvärs kvällen innan ger ganska bra bärighet...

Timlönen blir usel men motion är nyttigt och dagarna är härliga...strålande sol och någon enstaka minusgrad...

Användarvisningsbild

Re: VÅREN 2010

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83864 Den börjar efter Vasaloppet, sen tar det 2 veckor tills man kan se träden man fällde i januari....

Avatar Fallback

Re: VÅREN 2010

hawk  
#83876 Senaste nytt är våren 2010 är inställd pga för mycket snö. Våren 2010 utgår alltså och återkommer 2011!

Skämtsamt, men för 2 år sedan ställdes majbrasan in i byn pga för mycket snö. Det gick inte ens att traktorskotta sig till brasan. Sen liknade det mer en snöhög än en rishög...

Avatar Fallback

Re: VÅREN 2010

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84137 Kommer ju utan tvekan att bli en ordentlig vårflod :cry: mycket sönderkört..

Användarvisningsbild

Re: VÅREN 2010

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84352
getost91 skrev:Kommer ju utan tvekan att bli en ordentlig vårflod :cry: mycket sönderkört..


Och sedan mycket mygg till sommaren?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: VÅREN 2010

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84353 Våren har redan kommit http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/varen-ha ... ige-1.9978
/Niklas

Avatar Fallback

Re: VÅREN 2010

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84363 Snödropparna har varit igång ett par dagar nu här nere i SKåne.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).