Skogsmiljö och Trädlära

Nya skyddsformer - Kometprogrammet

1 inlägg 1621 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nya skyddsformer - Kometprogrammet

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72452 Det har varit ett möte om detta. För er som inte vet så handlar det om att ge skogsägaren större inflytande över hur skogen ska skyddas.

http://www.svo.se/episerver4/templates/ ... anguage=SV


"Ett knappt 40-tal deltagare från olika myndigheter och organisationer, som alla kan betraktas som intressenter, deltog i samrådsmötet om fastighetsavtal och Kometprogram som anordnades av Naturvårdsverket och Skogsstyrelsen.
Inledningsvis en genomgång av projektet Nya Skyddsformer hittills och hur de nya regeringsuppdragen om Kometprogram och former för naturvårdsavtal kommer att påverka arbetet."

Jag har mötesanteckningarna från mötet om någon är intresserade. Antar att jag kan bifoga det som en bilaga om du skickar mig ett PM, annars får jag kolla med "admin" hur man bäst gör. De ger en ganska bra bild av hur diskussionen gick. De ger också en bild av hur svagt representerade vi privata, enskilda skogsägare är i såna här diskussioner. Fast det kanske är så det ska vara, vad vet jag. Hursomhelst, det finns lite hopp i det här nya försöken som ska göras, i varje fall vill jag läsa in det.



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).