Skogsmiljö och Trädlära

Pengar att söka för skogsägare

6 inlägg 3081 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Pengar att söka för skogsägare

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47224 Nu finns det medel att söka för oss!
Det var länge sedan sist, tror inte det funnits något sedan de tog bort ungskogsröjningsbidraget på 80-talet.
Se atl, länk; http://www.atl.nu/Article.jsp?article=5 ... %20att%20söka%20för%20skogsägare



   TS
Avatar Fallback

Re: Pengar att söka för skogsägare

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47236 Jag vill nog mena att detta är inget för oss som gillar att bedriva skogsbruk.Jag fattar iofs inte vilka som öht skall kunna dra nytta av detta stöd?

Stöd till div kursavgifter är väl det enda som verkar användbart.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Pengar att söka för skogsägare

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47238 Jag tar gärna stöd för att röja ur gran ur hagmark. Hade jag tänkt göra ändå (närmast huset).

Användarvisningsbild

Re: Pengar att söka för skogsägare

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47239 Det är ju till för att främja "tillväxt och företagende på landsbygden". Jag tänker ansöka om att konvertera gammal odlingsmark till julgransodling, detta borde ju passa in i kriterierna. Eller...äh man kan ju alltid ansöka så får vi se.
Senast redigerad av OAS-forests sön 11 jan 2009, 23:30, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pengar att söka för skogsägare

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47362 Det går att söka för många olika saker, bara att prova.
Mellanskog fick redan innan nya stödreformen kom ett stöd för studieresa till Polen.

Avatar Fallback

Re: Pengar att söka för skogsägare

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47421
Mangan skrev:Jag tar gärna stöd för att röja ur gran ur hagmark. Hade jag tänkt göra ändå (närmast huset).


Borde gå bra men du får inget stöd för eget arbete. 3-4000:-/ha är max du får i stöd om du hyr in arbetet.Meddela gärna hur många ha du fick stöd för.

/Nisse

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).