Skogsmiljö och Trädlära

Svenskt Skogsbruk - en "drängstuga" för skogsskövlare.

21 inlägg 8091 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Svenskt Skogsbruk - en "drängstuga" för skogsskövlare.

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48139 Nä det är lätt o vara efterklok. :???:

Tror inte det hade hjälp med matta över bäcken för geget hade ju ändå runnit ner i bäcken. I och med att det lutade ner mot bäcken.

Isåfall hade de fått matta eller risa en bra bit upp i skogen i det föret :roll:

Avatar Fallback

Re: Svenskt Skogsbruk - en "drängstuga" för skogsskövlare.

Paul  
#48148
mm speciellt då det fanns öring med mera i bäcken,


Lyssna en gång till, Jag tycker mig höra att hon säger "troligt vis" funnits öring i bäcken.
Inte för att det gör så stor skillnad, man får ju inte bära sig åt så ändå. Men det är ju en skillnad om man utrotar ett helt öringsbestånd och föstör en bäck eller om man "bara" förstör en bäck. Åtminstone låter det mycket värre.

Avatar Fallback

Re: Svenskt Skogsbruk - en "drängstuga" för skogsskövlare.

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48161 Ja låter som hon säger troligt vis.

Men är inte helt säker

Får ju för tusan tala rent i tv 😡

Avatar Fallback

Re: Svenskt Skogsbruk - en "drängstuga" för skogsskövlare.

tantgron  
#48173 I "Arbete i avverkningslag" finns det bra förslag på hur man undviker dylika situationer (Jag PM:ar mitt kontonummer till dig Perra. ;) ).
Jag förstår entreprenören som som inte får någon ersättning oberoende av hur fin överfart han skulle fixa, men inte kan dom direkt vara stolta över resultatet. Beklagligt, åt båda håll. :(

Avatar Fallback

Re: Svenskt Skogsbruk - en "drängstuga" för skogsskövlare.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48195 Han som körde kanske var en av de som gillar att lägga upp filmer på youtube där maskinerna vadar genom lera, och ville ha en ny film...

Användarvisningsbild

Re: Svenskt Skogsbruk - en "drängstuga" för skogsskövlare.

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48350 Jag såg också inslaget på Rapport, det såg inte trevligt ut. Det är ju en sak om man har byggt en övergång och det rinner lera i bäcken men här har man ju helt ändrat riktning på vattnet. Bäcken är ju helt borta nu :sad:
Även om det inte fanns bäcköring i den så kan den ju ha kryllat av liv, lite kräftor och sånt. Tur att vi röjare inte kan ställa till med stora katastrofer :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).