Skogsmiljö och Trädlära

Rädda våra skogar - skriv ut din epost!

3 inlägg 3218 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rädda våra skogar - skriv ut din epost!

Fredrik Reuter  
#433323 Europaparlamentarikern Christofer Fjellner vill slå ett slag för EU:s skogsbruk som det är ökat fokus på under 2017. En del i detta är att han nu bytt så kallad "mail footer", alltså den text som kan ses som signatur i ett epostmeddelande. Numer uppmuntrar han mottagaren att skriva ut epostmeddelandet på papper, detta utan att man ska känna någon "Eko-skuld".

Här är Fjellners footer:

Notice: It’s OK to print this email free of “eco-guilt”. Trees are not only good for printing – they are renewable, recyclable and sustainable. Managed forests are good for the environment and provide clean air, carbon storage and wildlife habitat. Managed forests store more carbon than forests that are not managed and replacing fossil products with renewable biomass store even more carbon over time. Thanks to improved forest management, we have more trees in Europe today than we had a 100 years ago. Harvesting trees also provides jobs for hundreds of thousands of Europeans. Read more: http://www.fjellner.eu/save-our-forests ... ur-emails/


http://www.fjellner.eu/save-our-forests ... ur-emails/

Bild




   TS
Avatar Fallback

Re: Rädda våra skogar - skriv ut din epost!

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#433326 Hehe,
gjorde liknande för några år sedan. Ändra min mail footer i smyg då jag tyckte det var lite larvigt att man skulle rädda världen genom att inte skriva ut mailet.
Var inte en jäkel som kommentera footer...och då finns en hel del extrema miljöförespråkare på mailing listan.

Med det vill jag säga att det enda som footern gör är att de som är behov av att skriva ut får en extra sida med onödig text.

Användarvisningsbild

Re: Rädda våra skogar - skriv ut din epost!

Granstorp  
#433370 På alla min mina mail som jag skickar inom jobbet bifogas det alltid ett litet träd med tillhörande text" Tänk på skogsnäringen, skriv gärna ut detta mail"

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).