Skogsmiljö och Trädlära

Ersättning Komet?

3 inlägg 1947 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ersättning Komet?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371260 Jag funderar lite på att anmäla några ha ädelblandskog till Komet-programmet. Är just nu NO/NS.

Vill se om någon Anna här har gjort det, vilken typ av avtal och ersättning ni fått?

Räknad en sådan andel in i den avsatta delen i en Grön Plan, eller måste jag sätta av annat?



   TS
Avatar Fallback

Re: Ersättning Komet?

alias  
#371456
Mangan skrev:Jag funderar lite på att anmäla några ha ädelblandskog till Komet-programmet. Är just nu NO/NS.

Vill se om någon Anna här har gjort det, vilken typ av avtal och ersättning ni fått?

Räknad en sådan andel in i den avsatta delen i en Grön Plan, eller måste jag sätta av annat?


När jag gjorde gröna planer för ca fem år sedan så var direktivet att man inte fick räkna med arealer som blivit formellt skyddade, och där markägaren fått ekonomisk kompensation (naturvårdsavtal, biotopskyddsavtal, naturreservat, nationalpark m.m.), i certifieringsarealen i planen.

Vet inte om något ändrats, men jag har inte hört något om det.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Ersättning Komet?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371474 Hmm, det var ju inte så bra. Visste att det skulle finnas en hake. :(

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).