Skogsmiljö och Trädlära

Dubbelstam av björk lika i båda?

18 inlägg 6911 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dubbelstam av björk lika i båda?

anersimyra  
#369818 http://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymd ... .1893.html Björken har drabbats av denna gynnare.. :o

Användarvisningsbild

Re: Dubbelstam av björk lika i båda?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#369827 Tack alla! Jag fäller den så fort jag fått bort hälften av vedförrådet, och veden.Puuh....
Tickan ska jag ta vara på, tack för det "anersimyra".
Återkommer med film från den precisionsfällning som krävs. Den ska ned mellan boningshuset och 2 bodar, har cirka 10 meter att spela på
Men den lutar redan åt rätt håll, och grentät på rätt sida. Så det ska nog gå bra.
Eller också blir det inte alls någon film, här i varje fall......

   TS
Avatar Fallback

Re: Dubbelstam av björk lika i båda?

dwurg  
#369844 Min personliga åsikt är att det inte ska stå några större träd i närheten av byggnader. Möjligtvis några mindre äppelträd eller så. Visst att det kan ge lite skön skugga på sommaren men annars är det bara ett förtret tycker jag. Fullt av barr löv kottar och elände i hängrännor och risk för att dom blåser i kull givetvis åt fel håll.
Tog själv ner en bunt tallar och några granar för några veckor sedan. Dom stod mellan huset 2 andra uthus ett härbre vedboa en jordkällare och elledningen 20-25 m långa. Förstår inte varför tidigare ägare har släppt iväg dom så.
Har fortfarande några kvar på gården som jag måste ta bort så jag hoppas dom står kvar tills jag kommer till skott.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).